וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: ברים יחויבו להציב שולחנות מיוחדים לנכים

משרד המשפטים אישר שורת תקנות שנועדו להקל על השתתפותם של בעלי מוגבלויות בחברה. בין היתר הוחלט כי אדם נכה לא ימתין בתור במקום ציבורי וכי במקוואות יותקנו מתקני הרמה

ועדת העבודה והרווחה של הכנסת אישרה היום (שלישי) תקנות נגישות חדשות למקומות ציבוריים עבור אנשים עם מוגבלויות. על פי התקנות, אדם עם מוגבלות לא יידרש להמתין בתור במקום בו ניתן שירות ציבורי כמו בנק, סניף ביטוח לאומי, בית משפט, בית קולנוע ועוד.

הפגנה באוניברסיטת תל אביב במחאה על חוסר הנגישות בקמפוס, מרץ 2011. אורי לנץ
הפגנה למען נגישות לנכים/אורי לנץ

התקנות גובשו על ידי נציבות שוויון לבעלי מוגבלויות במשרד המשפטים, בשיתוף ארגוני נכים ונותני שירות, וייכנסו לתוקף בהדרגה החל משנת 2013. על פי התקנות, לא ייגבו דמי כניסה ממלווה של אדם עם מוגבלות במקומות ציבוריים - בהצגת תעודת נכה תקפה. עוד נקבע כי פאבים יידרשו להתקין שולחנות או מושבים שמותאמים לבעלי מוגבלויות. במקומות בהם קיימת כריזה קולית יישלח מסרון (SMS) לאדם עם מוגבלות שמיעה.

"שפת החוק כשלעצמה איננה מספיקה"

עוד אושר כי סיורים במקומות ציבוריים ילוו במערכת עזר אלחוטית לשמיעה וכי לאדם עם מוגבלות יסופק מקלט אישי. בחלק ממקוואות הטהרה ייבנו מתקני הרמה המאפשרים כניסה ויציאה של אדם עם מוגבלות, ובבתי תפילה יופצו לפחות 10% של עותקי ספרי תפילה בדפוס גדול.

"עשינו היסטוריה, ביצענו עבודה בלתי רגילה כדי לאפשר לאדם להגיע למחוז חפצו בכבוד ובעצמאות", אמר יו"ר ועדת המשנה לתקנות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, ח"כ אילן גילאון (מרצ). "נשאר רק להנחיל את הדברים, כי שפת החוק כשלעצמה איננה מספיקה. אולי עד שנת 2018 נהיה אמריקה בכל הקשור לזכויות בעלי מוגבלות", הוסיף.

לדברי אחיה קמארה, נציב שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, תקנות נגישות השירות הינן עוד אבן דרך למהפכת הנגישות בישראל, והן משלימות את תקנות הנגישות שכבר תקפות. "מטרת תקנות הנגישות לאפשר לאנשים עם מוגבלות – בין אם זו מוגבלות חושית, שכלית, נפשית או פיזית - לקבל שירות המאפשר להם השתתפות מלאה בחברה בלי להיות תלויים בחסדי הזולת. זהו מהלך שבסופו של דבר יאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בכל תחומי החיים", ציין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully