וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הם הח"כים הפעילים ביותר למען בעלי מוגבלויות?

המרכז לזכויות בעלי מוגבלויות, "בזכות", פרסם את דירוג המחוקקים שיזמו הצעות החוק בנושא. קדימה עומדת בראש, ודב חנין בצמרת הח"כים, אך מה דירוגה המפתיע של מפלגת העבודה?

לקראת הבחירות, מפרסמים ארגוני החברה האזרחית מדדים ומעקבים אחר פעילותם החברתית של חברי הכנסת בקדנציה האחרונה. ארגון "בזכות" - המרכז לזכויות אדם של בעלי מוגבלויות - ניתח את הצעות החוק הנוגעות לבעלי מוגבלויות שהועלו במשכן. מהממצאים עולה כי שיאנית החקיקה בתחום היא דווקא מפלגת קדימה, שקידמה 17 הצעות חוק במהלך כהונת הכנסת ה-18, ואילו מפלגת העבודה, המתיימרת להיות המפלגה הנושאת את הדגל החברתי, ניצבת רק במקום ה-10 מתוך 13. בדיקת הארגון העלתה גם כי שיאן החקיקה בתחום הוא חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), שיזם תשע הצעות חוק.

הסקירה תוצג בשבוע הבא בארוע לציון 20 שנות פעילות של ארגון בזכות, שיערך בבית מיומנה ביפו, וכל הכנסותיו יהוו תרומה לקידום זכויות אנשים עם מוגבלויות. בארוע ישתתף יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ויוענק "אות בזכות" לשותפים לעשיית הארגון שחוללו שינוי חברתי ממשי בקידום זכויות האדם של אנשים עם מוגבלות בישראל, בהם יואב קריים, פעיל חברתי לזכויות הנכים בישראל, פרופ' נטע זיו, ממייסדי בזכות ומנהלת הקליניקות המשפטיות באוניברסיטת ת"א וחבר הכנסת לשעבר שאול יהלום.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

גם מהקואליציה וגם מהאופוזיציה

בעוד שבמדדים חברתיים אחרים, כמו זה של "המשמר החברתי", עומדות מפלגות האופוזיציה בראש ומפלגות הקואליציה בתחתית – סקירה זו מעלה תמונה מורכבת יותר. כאמור, קדימה זוכה לציון הגבוה ביותר, עם 17 הצעות חוק שהוגשו, אולם אחריה ניצבת ישראל ביתנו עם 15 הצעות חוק ובמקום השלישי נמצאות מפלגת הליכוד עם 11 הצעות חוק ומפלגת מרצ עם מספר זהה. אחריהן ניצבות ש"ס, הבית היהודי ויהדות התורה עם 10, 8 ו-7 הצעות חוק, בהתאמה, שקידמו לשיפור תנאי בעלי מוגבלויות.

חבר הכנסת דב חנין עומד בראש דירוג המחוקקים הפעילים ביותר, עם תשע הצעות חוק בהן תיקון לחוק רשות השידור שמעניק פטור מתשלום אגרת טלוויזיה לנכה בשיעור של מעל 50% והצעת חוק חדשה לקידום זכויות העיוור – שתיהן נפלו עקב התנגדות הקואליציה. במקום השני ברשימה ניצבים אילן גילאון (מרצ) ומשה מוץ מטלון מישראל ביתנו עם שמונה הצעות חוק, בהן תיקון לחוק חובת המכרזים לטובת עידוד העסקת עובדים עם מוגבלויות. אחריהם ברשימה נמצאים חברי הכנסת משה גפני (יהדות התורה), אברהם מיכאלי (ש"ס), זבולון אורלב (הבית היהודי) חיים אורון (מרצ) ואורי מקלב (יהדות התורה) שפעלו לקידום חמש הצעות חוק כל אחד.

"טוב לראות שחברי כנסת מכל סיעות הבית שותפים לחקיקת זכויות לאנשים עם מוגבלויות" אומרת אסתר סיוון, מנכ"לית "בזכות". "אנו תקווה שגם בכנסת הבאה הנושא לא ימוש מסדר יומם של חברי הכנסת. בין המובילים בחקיקה נמצאים ח"כים שמכירים את הנושא 'מקרוב'. אך דווקא משמעותי ומעודד לראות ח"כים נוספים החוברים ליוזמות חקיקה בתחום. חקיקה היא כלי ראשון במעלה לקידום זכויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully