וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע בחברון: שוטרת הרגה מחבל שניסה לתקוף אותה

יהושע בריינר

12.12.2012 / 19:27

הגדה מתלהטת: המחבל הגיע לעמדת מג"ב שבין קריית ארבע לחברון ותקף את השוטרים במכות. כששלף אקדח, שהתברר לאחר מכן כדמה, הוא נורה למוות בידי שוטרת. במקום התפתחו עימותים

ניסיון פיגוע סוכל בגדה: מחבל פלסטיני חמוש באקדח דמה ניסה הערב (רביעי) לתקוף כוח של צה"ל סמוך למערת המכפלה בחברון. המחבל נורה למוות על ידי שוטרת מג"ב שהייתה בעמדה. למקום ההתרחשות, על הציר שבין קריית ארבע לחברון, הוקפצו כוחות גדולים של צה"ל ושל המשטרה - שנאלצו גם להתמודד עם זריקות אבנים של צעירים פלסטינים שהתגודדו בזירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחקירה ראשונית התברר כי הפלסטיני הגיע סמוך לשעה 18:30 קרוב לעמדת צה"ל באזור המכונה עיקול 160, שכבר ידע בעבר מספר פיגועי ירי. הצעיר הפלסטיני עורר את חשדם של שוטרי משמר הגבול שאיישו את העמדה. הם פנו אליו וביקשו ממנו להציג בפניהם תעודת זהות. אז, לפי העדויות הוא תקף באגרופים את השוטרים ואף שלף אקדח. השוטרת שזיהתה את האיום מיהרה לפתוח לעברו באש ונטרלה אותו.

הוא פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, שם נקבע מאוחר יותר מותו. חבלן שהגיע למקום הפיגוע מצא כי כלי הנשק איתו התכוון הפלסטיני לתקוף את השוטרים אינו אמיתי אלא דמה. מטרת הגורמים החוקרים את האירוע להבין כיצד קרה שהמחבל הגיע באין מפריע עד העמדה ואף הצליח לתקוף את הלוחמים.

למרות המקרים האחרונים: אין שינוי בנוהל פתיחה באש

בימים האחרונים התעוררה ביקורת עזה בקרב חיילים בנוגע לנוהל פתיחה באש ביהודה ושומרון. החיילים העידו כי ידיהם כבולות וכי הם חוששים לירות גם כשהם נמצאים תחת איום, זאת כדי להימנע ממצב בו הם יועמדו לדין. הסוגייה עלתה לדיון במיוחד אחרי התיעוד מהמקרה בכפר קדום, בו נראו החיילים בורחים כאשר המון פלסטיני מיידה בהם אבנים. חרף הביקורת, בצה"ל הבהירו כי אין שינוי בנהלי הפתיחה באש, ואמש אף רמז הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ כי אינו מבקר את פעולת הכוחות שנסוגו.

"אנחנו צריכים גם לפעול בגבורה. במילה הזאת, להתגבר – מיהו הגיבור? מי שמתגבר על כל הקשיים ומי שגובר על ייצרו בחיים היומיומיים ועושה רק את מה שצריך לעשות ולא מעבר. כשאנחנו פועלים, לא נירתע משום קושי שאיתו נצטרך להתמודד. נדע למצות את כוחנו ככל וכפי שיידרש. איננו צמאי דם".

הפיגוע המשמעותי האחרון בגדה אירע לפני כעשרה ימים. באותו מקרה תקף פלסטיני אנשי שב"כ באמצעות גרזן ונורה למוות סמוך להתנחלות שבי שומרון.

מחקירת האירוע עלה כי טרם התקיפה הפיזית, פגע המחבל ברכב בו נסעו השניים יחד עם שלושה אנשי שב"כ נוספים בכביש 557. כתוצאה מכך חמשת הנוסעים נפצעו. לאחר ששניים מהנוסעים חילצו עצמם מן הרכב, הם הותקפו בידי הפלסטיני החמוש בגרזן שנורה למוות. אחד מפצועים הועבר לטיפול במצב קל-בינוני והיתר נפצעו באורח קל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully