וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאמנה לרחוב: דפני ליף סירבה לחבור לציפי לבני

פנחס וולף

3.12.2012 / 22:52

פרסום ראשון: אחת ממובילות המחאה החברתית דחתה מספר הצעות פוליטיות, כולל "גישושים" מכיוונה של יו"ר "התנועה". על שמולי ושפיר אמרה: "מקווה שלא אצטרך להילחם בהם"

בעוד מסע הרכש הפוליטי חוגג בקרב כלל הסיעות, יש גם כאלה שסירבו להצעות, לדילים ובכלל – לרוץ לפוליטיקה. לוואלה! חדשות נודע הערב (שני) כי אחת ממובילות המחאה החברתית של קיץ 2011, דפני ליף, סירבה למספר הצעות פוליטיות, כולל ל"גישושים" מצדה של ציפי לבני מהשבוע האחרון להתמודד ברשימת "התנועה" לכנסת. ב"תנועה" סירבו להתייחס לנושא רשימת המפלגה לכנסת.

כל הדיווחים, הניתוחים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"את לא מעוניינת לרוץ, נכון?". לבני וליף/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר לפני מספר חודשים העבירה ליף מסרים לגורמים פוליטיים שונים לפיהם אין בכוונתה לרוץ לפוליטיקה. היא הסבירה כי היא מתנגדת לכך שראשי המחאה ינצלו את הפרסום שהמחאה נתנה להם כדי להתברג ברשימה פוליטית. למרות המסרים האנטי-פוליטיים שהעבירה, מספר תנועות הרצות לכנסת – וסיכוייהן לעבור את אחוז החסימה נראה מופרך – הציעו לליף לעמוד בראשן. בשבועות האחרונים הוצע לה, בין היתר, לעמוד בראש תנועת "ארץ חדשה" של אלדד יניב ובראש מפלגת הירוקים. המגעים עם מפלגות "צדק חברתי" ו"פיראטים" הסתיימו לפני שהוצע לה לעמוד בראש, כאשר הבהירה להם שאינה מעוניינת.

עם זאת, ברור שההצעה הרצינית ביותר שקיבלה ליף הייתה מכיוונה של לבני, למרות שלא מדובר בהצעה של ממש, בשל הידיעה שליף מסרבת להיכנס לפוליטיקה. "את לא מעוניינת לרוץ, נכון?", וידאה לבני עם ליף, שאישרה לה כי אכן היא מסרבת להתמודד לכנסת.

ברחוב מרוצים: "צריכים מישהו שישמור עלינו מבחוץ"

במקום ריצה לכנסת, ליף הקימה בחודשים האחרונים תנועה חברתית בשם "ישראל מחר", עם תקציבים לא רבים, ובכנסת הבאה, כחלק מהפעילות החברתית בשטח, היא מתכוונת לשמש מעין "לוביסטית חברתית" בוועדות הכנסת השונות. מה שחיזק את עמדתה הם קולות הרחוב. מקורבים לליף מספרים כי בימים האחרונים, היא שומעת מכל עבר תשבחות על אי כניסתה לפוליטיקה. "אנחנו צריכים מישהו שישמור עלינו מבחוץ", אומרים לה ברחוב. היום אחד האמנים בתל אביב העניק לה ציור ששרבט. "זה מפני שאת שומרת על הגחלת מבחוץ", אמר לה.

את שותפיה לשעבר למחאה החברתית של קיץ 2011, סתיו שפיר ואיציק שמולי, שהתברגו בעשירייה הראשונה של מפלגת העבודה, כרגע היא מסרבת לתקוף. "זה בריא שיש פנים חדשות בפוליטיקה", היא אמרה בשיחה עם וואלה! חדשות, והבהירה מיד: "כעת יש להם חובת הוכחה הרבה יותר מלאחרים. יש הבדל גדול בין לצעוק ברחוב לבין ללכת למפלגה שיש לה את המשמעת הסיעתית שלה. הם ייבחנו בשקיפות שלהם, בהטחת האמת בפרצוף, וביכולת שלהם לשמור על האינטרסים של הציבור. אני מאוד מקווה שלא אצטרך להילחם בהם".

אייל בסון, דובר המטה של שמולי מסר בתגובה כי, "איננו מעוניינים להגיב לדברים, ואנחנו מאחלים לדפני הצלחה בכל". לפי שעה, לא נמסרה תגובה מסתיו שפיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully