וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "הבנייה ב-E1 מכשילה חידוש הליך השלום"

ניר יהב

3.12.2012 / 14:35

יושב ראש הרשות הפלסטינית הגיב על התוכנית הישראלית לבנות כ-3,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים והביע תקווה כי צרפת ובריטניה יוסיפו ללחוץ כנגד ההחלטה

צילום: אלי מנדלבאום, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, נועד בשעות הצהריים (שני) בלשכתו ברמאללה עם הקונסול הכללי של צרפת בירושלים, פרדריק דזאניו, והודה לו על תמיכתה של צרפת בהצבעה על שדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם. אבו מאזן ביקש מממשלת צרפת ללחוץ על ישראל להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, ובעיקר בירושלים, דבר שגורם לטענתו "להכשלת המאמצים הבינלאומיים לחידוש תהליך השלום". הקונסול הצרפתי אמר לכלי התקשורת לאחר הפגישה כי בין הצדדים קיימים שיתוף פעולה ותיאום מלא על כל הסוגיות.

אבו מאזן נוחת ברמאללה , דצמבר 2012. רויטרס
אבו מאזן ברמאללה אחרי ההצבעה באו"ם/רויטרס

גם סאיב עריקאת, ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, אמר היום כי "בנייה בשטחי E1 הורסת את פתרון שתי המדינות ובעיקר מביאה לסופו של תהליך השלום וכל הזדמנות לנהל משא ומתן בעתיד". עריקאת הביע תקווה כי שבריטניה וצרפת אכן ינקטו בצעדים נוספים נגד ההחלטה הישראלית, לאחר שדווח כי הן שוקלות להשיב את שגריריהן לארצם ולהשהות הסכמי סחר עם ישראל.

בכיר אש"ף, יאסר עבד רבו, התייחס אף הוא היום לתוכנית הישראלית ואמר כי "ממשלת ישראל היא זו שנושאת באחריות לכך שנמהר ונפנה לבית הדין הבינלאומי, שכן החלטתה האחרונה להרחיב את התנחלות מעלה אדומים מחסלת את פתרון שתי המדינות, מפרה את החוק הבינלאומי ונחשבת לפשע מלחמה".

מוקדם יותר אמר דובר מטעם חמאס כי תוכנית הבנייה של ישראל היא "עלבון לקהילה הבינלאומית, אשר צריכה לשאת באחריות לאלימות הישראלית כלפי הפלסטינים".
מוקדם יותר היום, זימנו משרדי החוץ של צרפת, שבדיה ובריטניה את השגרירים הישראליים - יוסי גל, דניאל טאוב ויצחק בכמן לביא - לשיחות הבהרה באשר להחלטה הישראלית לבנות בשטח E1 השנוי במחלוקת, שהבנייה בו עשויה למנוע רצף טריטוריאלי בפלסטין.

בהודעת משרד החוץ הבריטי על שיחת הנזיפה נמסר כי "קראנו לממשלת ישראל לחזור בה מהחלטתה. שגריר ישראל בבריטניה, דניאל טאוב, זומן היום רשמית למשרד החוץ בלונדון והשר לענייני מזרח תיכון, אליסטייר ברט, הציג את עומק הדאגות של בריטניה". באשר לצעדים נוספים נמסר ממשרד החוץ הבריטי כי "כל החלטה על צעדים אחרים שבריטניה עשויה לנקוט בהם תלויה בתוצאות השיחות שלנו עם ממשלת ישראל ועם השותפות הבינלאומיות לרבות ארה"ב והאיחוד האירופי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully