וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "פלסטין היא כרגע מדינה תחת כיבוש"

ניר יהב

1.12.2012 / 12:44

יו"ר הרשות אמר כי בהחלטת העצרת הכללית של האו"ם שלשום, הוכחה זכותה של פלסטין על אדמות 67', אולם "הדרך עוד ארוכה". הוא עוד ציין: "מוכן למשא ומתן ללא תנאים מקדימים"

רגע אחרי שהרשות הפלסטינית התקבלה כמדינה משקיפה באו"ם, אומר יו"ר הרשות, אבו מאזן כי "פלסטין היא כרגע מדינה שנמצאת תחת כיבוש". בשיחה עם כתבים פלסטינים אמש (שישי), הוסיף אבו מאזן: "זכותה על אדמות 67' הוכחה. אבל הדרך שנמצאת מולנו עדיין ארוכה".

בטרם עזיבתו את ניו יורק, שם נשא נאום תקיף במיוחד מול העצרת הכללית של האו"ם וזכה לתמיכה גורפת בפנייתו לשדרוג מעמדו, אמר יו"ר הרשות כי המשא ומתן עם ישראל ינוהל בהתאם להחלטות האו"ם, והוסיף כי "הכדור נמצא כעת במגרש הישראלי והאמריקאי". בנושא המשא ומתן עם ישראל, הוא אמר כי הוא מוכן לכזה, ללא תנאים מוקדמים. עם זאת, ציין: "יש 15 החלטות במועצת הביטחון שקובעות שהבנייה בהתנחלויות היא מכשול".

עוד פנה יו"ר הרשות הפלסטינית לממשלת ישראל, ואמר: "אני רוצה לומר לממשלת ישראל המדברת על הטלת סנקציות על הפלסטינים בעקבות החלטת האו"ם שעדיף לנהוג בהיגיון. הכוח שנמצא ברשותכם מאפשר לכם לעשות כל דבר". בהתייחסו לאפשרות שהרשות תפנה לבית הדין הבינלאומי בהאג, בהתאם לזכותה כמדינה לא-חברה באו"ם, אמר: "זו זכותנו כעת, אולם אנחנו לא מעוניינים לפנות לבית הדין כרגע. כל עוד לא תוקפים אותנו לא נפנה לבית הדין".

ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל את פניו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן במעונו בירושלים ספטמבר 2010. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"מוכן למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים". נתניהו ואבו מאזן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

אתמול החליטה ממשלת ישראל לאשר בנייה של 3,000 יחידות דיור חדשות בירושלים וביהודה ושומרון. דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רודיינה, הגיב להחלטה, ואמר כי ההכרזה הישראלית היא בבחינת "סטירת לחי לעולם כולו, שהצביע בעד הקמת מדינה פלסטינית". הוא ציין כי התנהגות זו מצד ישראל "אינה לגיטימית ואינה חוקית" והוסיף כי היא תגביר את בידודה של ישראל, "בעיקר לאחר שהעולם הביע התנגדות אתמול לכיבוש כשהכיר במדינה פלסטינית בגבולות 67'".

ארה"ב: "הבנייה בהתנחלויות - לא מועילה"

גם ארצות הברית לא קיבלה בברכה את המהלך, ומהבית הלבן נמסר כי ההחלטה "אינה מועילה". "אנו חוזרים ומדגישים את התנגדותנו לבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים", אמר דובר הבית הלבן טומי ויטור. "החלטה זו מקשה על קיום משא ומתן או הגעה לפתרון שתי המדינות".

בהמשך יצאה גם מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, נגד ההחלטה. "הממשל הזה, בדומה לממשלים קודמים, הבהיר לישראל שהפעולות הללו מעכבות את שיחות השלום", אמרה קלינטון במסגרת פורום סבן, הנערך בוושינגטון. היא המשיכה והדגישה כי ארצות הברית תסייע מתי שתידרש בשיחות שלום ישירות בין ישראל לפלסטינים. "אם וכשהצדדים יהיו מוכנים להיכנס למשא ומתן ישיר כדי לפתור את הקונפליקט, הנשיא אובמה יהיה שותף מלא לשניהם". למרות זאת, הדגישה את הקו האמריקני הדוחה מגעים עם חמאס: "לעולם לא נשתף פעולה עם טרוריסטים. חמאס צריך לגנות את האלימות ולהכיר בזכותה של ישראל להתקיים".

קלינטון התייחסה גם להכרת העצרת הכללית של האו"ם בפלסטינים כמדינה משקיפה. לדבריה, "צעד זה לא יקדם את השלום. מה שמאיים על ישראל מאיים על ארצות הברית, ומה שמחזק את ישראל מחזק אותנו. אבו מאזן עשה צעד שגוי שהתנגדנו לו". עם זאת, היא הדגישה כי אבו מאזן וסלאם פיאד ראויים לציון על שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully