וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרישה לפסול את מועמדות דנון ורגב: "הסיתו לגזענות"

אורן פסטרנק, מועמד במפלגת העבודה, הגיש בקשה לוועדת הבחירות המרכזית לפסול את מועמדותם של השניים בעקבות השתתפותם בהפגנה האלימה נגד הזרים, במאי השנה. "חצו כל גבול"

יממה לאחר שנבחרו במקומות גבוהים ברשימת הליכוד לכנסת, הגיש היום (שלישי) מועמד בבחירות המקדימות במפלגת העבודה, אורן פסטרנק, בקשה מוועדת הבחירות לפסול את מועמדותם לכנסת של מירי רגב ודני דנון על רקע הסתה לגזענות ושלילת אופייה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית.

חברת הכנסת מירי רגב הובילה את ההפגנה בדרום תל אביב בחודש מאי האחרון שכוונה נגד התושבים הזרים – הפגנה שהסתיימה במפגן זעם ואלימות כנגד עוברי אורח במקום. רגב עמדה על הבמה וצעקה אל ההמונים: "הסודנים הם הסרטן בגוף שלנו. נעשה הכל להחזיר אותם למקום מוצאם". בהמשך דבריה על הבמה אמרה: "השמאלנים שהגישו בג"ץ, שיתביישו להם, הם עצרו את הגירוש. נגן על הילדים שלנו, הנשים שלנו עד שאחרון הסודנים יעזוב". בסופה של אותה הפגנה המשיכו רבים מן הנוכחים בה לנפץ זגוגיות של חנויות, להכות אזרחים זרים ולהשחית מכוניות.

מפגינים ניסו לתקוף זרים בתום הפגנה נגד מדיניות הממשלה בתל אביב. דרור עינב
"חצו את כל הגבולות כאשר שלהבו את ההמון שיצא ללל הבדולח של 2012". ההפגנה במאי/דרור עינב

חבר הכנסת דני דנון, שנבחר במקום החמישי ברשימת הליכוד, השתתף באותה הפגנה וקרא גם הוא "לגרש את המסתננים ממדינת ישראל". בדיון בוועדת הכנסת שהתקיים לאחר אותה הפגנה, אמר דנון: "בגלל המתייפייפים מהשמאל, המסתננים אנסו ילדה בת 15 בדרום תל-אביב". דנון עצמו דרש לפני כחודשיים לפסול מועמדת אחרת מלכהן בכנסת הקרובה – חברת הכנסת חנין זועבי ממפלגת בל"ד. זועבי הגישה לאחר מכן תלונה רשמית ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לפיה דנון מסית נגדה.

אורן פסטרנק, אשר הגיש את הבקשה לפסול את שני חברי הכנסת מהליכוד, אמר כי "מדובר בשני מסיתים אשר חצו את כל הגבולות כאשר שלהבו את ההמון שפרץ את מחסומי המשטרה ויצא לליל הבדולח של ישראל 2012. מירי רגב ודני דנון נהגו בגזענות מסוכנת אשר גבתה מחיר ברכוש ובגוף ואני בטוח כי ועדת הבחירות של הכנסת לא תאפשר להם להיות מועמדים".

פסטרנק הוסיף כי "לו היו נוהגים כך כלפי יהודים, היינו אומרים שמדובר בגזענות חמורה ובאלימות. סימון הפליטים כמחלה ממארת המאיימת להתפשט ולהשמיד את הגוף בו היא חיה ותליית הגורם לפשע בפליטים בהפגנה היא גזענות שגרמה לאלימות קשה ולפורענות כלפיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully