וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני גייסה כבר שישה: סיעת קדימה עשויה להתפצל השבוע

פנחס וולף

27.11.2012 / 20:25

לדברי גורמים במערכת הפוליטית, 11 ח"כים מעוניינים לחבור ללבני, וכעת עליה לבחור את השבעה הדרושים לפיצול. שישה כבר בפנים, ופנו ליו"ר ועדת הכנסת כדי שיכנס דיון מיוחד

סיעת קדימה צפויה להתפצל כבר השבוע ושבעה חברי כנסת מטעמה יחברו לתנועתה החדשה של ציפי לבני, "התנועה". נכון לעתה, שישה כבר בטוחים במהלך: שלמה מולה, יואל חסון, רוברט טיבייב, מגלי והבה, אורית זוארץ ורחל אדטו. על פי החוק הידוע כ"חוק מופז", על לבני לגייס חבר כנסת נוסף אחד כדי להשלים את הפיצול. לטענת גורמים המעורים בדבר לא תהיה ללבני כל בעיה למצוא את הפורש השביעי, שכן 11 חברי כנסת מטעם קדימה כבר הביעו רצון לעזוב וללבני רק נותר לבחור מבניהם.

כעת הפורשים מנהלים מגעים עם יו"ר ועדת הכנסת יריב לוין, כדי שיכנס את הוועדה, האמורה לאשר את הפילוג. מועד כינוס הוועדה תלוי בלוין, וייתכן והדבר יקרה כבר מחר (רביעי) או מחרתיים. השלמת המהלך תאפשר ללבני לזכות בסיעה קיימת "מטעמה" בכנסת הנוכחית ובהתאם, לקבל מימון בחירות של כמה מיליוני שקלים.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא הבטיח להם מקום בכנסת. ששת הפורשים ולבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבני סירבה להבטיח לאיש מחברי הכנסת מקום ברשימה, אך לתחושתם של חלק מהח"כים, בכל מקרה מקומם בכנסת יהיה בטוח יותר בהליכה עם לבני מאשר בהישארות בקדימה, שכרגע בחלק מהסקרים לא עוברת את אחוז החסימה. לבני מנסה לגייס גם "כוכבים" מבחוץ, ובין היתר עלו שמותיהם של פרופ' מנואל טרכטנברג שעמד בראש הוועדה לשינוי חברתי-כלכלי בעקבות המחאה החברתית ועידן מילר שהיה בין מובילי "מחאת הפראיירים".

מחזרת גם אחרי פלסנר ושטרית

אחד השמות אשר לבני מחזרת אחריהם הוא חבר הכנסת יוחנן פלסנר. הלז היה בעבר איש אמונה של לבני ותמך בה בפריימריז לראשות קדימה ב-2008, אלא שבמהלך הקדנציה האחרונה הפך למתנגד שלה והעביר את תמיכתו ליו"ר קדימה הנוכחי שאול מופז. למרות זאת, בפוליטיקה כמו בפוליטיקה, ייתכן שהאיבה האישית תישכח לטובת האינטרס משותף של שניהם בהצלחת המפלגה החדשה. חבירת פלסנר עשויה לחזק את מעמדה של לבני בסוגיית המאבק בשוויון בנטל, כיוון שעמד בראשות הוועדה שהקימו נתניהו ומופז לבחינת חלופה לחוק טל. טרם ידוע כיצד פלסנר יבחר לנהוג.

שם נוסף שעלה כאפשרות הוא חבר הכנסת הוותיק מאיר שטרית, גם הוא מטעם קדימה. בתחילת חודש נובמבר הודיע כי ישקול להצטרף למפלגת הגמלאים "דור" לאחר שיו"ר המפלגה, השר לשעבר רפי איתן, פנה אליו והציע לו להנהיגה בהתמודדות לכנסת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully