וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר "עמוד ענן": פורום מטכ"ל ידון בליקויים

24.11.2012 / 21:33

אגף המודיעין, חיל האוויר ואכ"א זכו לשבחים, אך אגף הלוגיסטיקה ספג ביקורת מדרגי השטח. קצינים בכירים: "צריך להביט במראה ולומר שהיו תקלות, וחייבים לתקן אותן במהירות"

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, יכנס ביום שני הקרוב את פורום המטה הכללי לדיון ראשון בהפקת לקחי מבצע "עמוד ענן" בתחומים שונים. אגף המודיעין, בפיקודו של אלוף אביב כוכבי, גרף שבחים והערכה רבה על הישגי המבצע - ובראשם בנק המטרות הרחב והאיכותי ברצועת עזה שנבנה לאורך השנים האחרונות ושימש את כוחות האוויר, היבשה והים בתקיפת מטרות איכות במהלך שמונת ימי המבצע. האגף זכה לסיוע רב מפיקוד דרום ומהשב"כ באיתור מטרות בזמן אמת, באמצעות תאי המודיעין.

הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, בביקור הבוקר בדרום.. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ במבצע "עמוד ענן", השבוע/דובר צה"ל

חיל האוויר, בפיקודו של אלוף אמיר אשל, זוכה גם הוא לשבחים הודות ליכולתם של הטייסים לבצע תקיפה כירורגית באמצעות חימוש מדויק. קצין בכיר בחיל אמר כי "בזכות תכנית מסודרת של היערכות לקראת המבצע, הפעלנו סדר כוחות מאוד מצומצם גם במערך הקרב וכלי הטיס הלא מאוישים". בתוך כך ממשיכים בצה"ל לתחקר את האירוע שבו נהרגו 12 בני משפחה כתוצאה מתקיפת ביתו של מפקד מערך הרקטות בצפון רצועת עזה. קצין בכיר בצה"ל התייחס לאירוע ואמר כי "אם היינו יודעים שהאזרחים נמצאים במבנה, לא היינו מבצעים את התקיפה. פשוט לא ידענו שזה המצב בזמן התקיפה".

בעיות במזון ובהסעות

גם אגף כוח אדם, תחת פיקודה של אלוף אורנה ברביבאי, קיבל ביקורת חיובית על הגיוס המהיר של 57 אלף חיילי מילואים ועמידה בלוחות הזמנים שהציב המטה הכללי. גורמים באכ"א טוענים כי המבחן האמיתי יהיה לא רק בשחרור החיילים, שחלקם עדיין נמצאים בשירות, אלא גם בליווי המשפטי ביום שאחרי. "אנחנו מעריכים שיהיו חיילים שייתקלו בבעיות כמו פיטורים או בעיות במוסדות להשכלה גבוהה, ואנחנו נדע לסייע להם בסיוע משרד הביטחון", אמרו באגף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מטוס קרב של חיל האוויר ממריא מבסיס תל נוף בדרכו לפעילות ברצועת עזה במסגרת מבצע "עמוד ענן", נובמבר 2012. AP
חיל האוויר זכה לשבחים/AP

גם זרוע היבשה, בפיקודו של אלוף סמי תורג'מן, נמצאה מוכנה למשימה ברמת הכשירות, הציוד והמוכנות של הכוחות ביבשה, כולל הבנת התכנית המבצעיות שהגיש אגף המבצעים לאוגדות. לעומת זאת, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בפיקודו של אלוף קובי ברק ככל הנראה ספג ביקורת מדרגי השטח, שטענו כי מערך ההיסעים לחיילים לא פעל כמתוכנן. קצין לוגיסטיקה בפיקוד דרום הסביר כי "היה מאמץ אדיר להספיק לעמוד בלוחות הזמנים שנקבעו, אבל הניהול היה בעייתי. ניהול מערך ההיסעים נתקל בחוסר סדר באוטובוסים לחיילים".

גם בתחום המזון התבררה ההיערכות כלוקה בחסר. בימים הראשונים הועברו לחיילים מנות קרב, ולא מנות חמות. אלוף ברק זיהה במהירות את הפער והנחה את חברות המזון האזרחיות עימן עובד צה"ל לספק עשרות אלפי מנות חמות באופן מיידי. למרות זאת היה קושי בחלוקת המזון ונוצר "צוואר בקבוק" במרכז מזון. קצין מפיקוד דרום המצוי בפרטים סיפר כי התגלו פערים בתחום התובלה, אך נעשו מאמצים לתקן את האירועים תוך כדי המבצע. "מערך האחזקה עבד כמו מכונה משומנת, אבל היו מערכים שונים, מבלי לנקוב בשמות, שדורשים תחקיר מעמיק", אמר. קצינים בכירים בפיקוד דרום הוסיפו: "אנחנו צריכים להביט לעצמנו במראה ולומר שהיו פערים ותקלות, וחייבים לתקן אותם במהירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully