וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפסקת אש - רק אם חמאס יפסיק הירי"

טל שלו

18.11.2012 / 18:01

בירושלים מברכים על תמיכת העולם בזכות ישראל להגן על עצמה ומבהירים - על חמאס ושאר הארגונים להפסיק את האש כליל כתנאי להידברות. אובמה: "מוטב להימנע מפעולה קרקעית"

צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו

"קודם כל שייפסק הירי ואחר כך יהיה אפשר לדבר על השאר", כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר החוץ הצרפתי לורן פביוס, כאשר הציג בפניו את תנאי ישראל נוכח ניסיונות הקהילה הבינלאומית להביא להפסקת אש. בירושלים דורשים הפסקת ירי מוחלטת מצד חמאס וארגוני הטרור על ישראל כתנאי להידברות על הפסקת אש, ומבהירים כי בינתיים צה"ל ממשיך להרחיב את פעילותו ברצועה. "מה שנמצא על הפרק כרגע זה הפסקת הירי, אם יהיה אפשר להשיג את זה בשיח והבנה מה טוב", אמר גורם מדיני בכיר. "אם בסופו של דבר פעולה קרקעית תידרש כדי להגן על אזרחי ישראל אז זה מה שיהיה". ראש הממשלה עצמו אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי "המבצע בעזה נמשך, וצה"ל ערוך להרחבה משמעותית של הפעולה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הצרפתי לורן פאביוס בירושלים, נובמבר 2012. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"חצי מאוכלוסיית ישראל נמצאת תחת אש - זה מצב שלא יכול להימשך?. בנימין נתניהו ולורן פביוס/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בדרג המדיני ממשיכים לשמור על עמימות בכל הנוגע לדרג המגעים המתקיימים מול מצרים ומסרבים להתייחס לכל דיווח על שליחים שהגיעו למצרים, אך מאשרים כי מתקיימים מגעים דיפלומטיים בהובלת גורמים שונים בקהילה הבינלאומית בניסיון להפסיק את האש. נתניהו נפגש בצהרים עם פביוס, שהגיע בשליחותו של הנשיא פרנסואה הולנד בניסיון לקדם הפסקת אש. נתניהו אמר לפביוס כי הוא מעריך את הגיבוי של צרפת לזכותה של ישראל להגן על עצמה, אך הבהיר כי ישראל ממשיכה להיערך להרחבת הפעולה ולכניסה קרקעית לרצועה. בשיחה הדגיש נתניהו בפני פביוס את המאמץ שישראל עושה להימנע מפגיעה באוכלוסייה אזרחית, "בעוד חמאס עושה בדיוק ההיפך", ושאל אותו איך צרפת היתה מתנהגת אם עריה היו מופגזות בטילים. "חצי מאוכלוסיית ישראל נמצאת תחת אש - זה מצב שלא יכול להימשך", אמר.

גם שר החוץ אביגדור ליברמן השיב היום לקריאתו של פביוס להימנע מהסלמה ברוח דומה. "אנחנו בוחנים את כל ההצעות שמעלים חברינו בעולם, אך התנאי הראשון והחשוב הוא הפסקת ירי מוחלט מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה", אמר ליברמן. "ברגע שכל הארגונים יתחייבו על הפסקת אש, אנו מוכנים להתחיל לשקול את ההצעות".

פביוס ימריא הלילה מישראל וימסור מחר את התרשמותו מהמצב בכינוס החודשי של שרי החוץ האירופים. מיד בסיום הכינוס יגיע שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה לביקור דומה בישראל. ביום רביעי יגיע מזכ"ל האום באן קי מון וינסה גם הוא לתרום את מאמציו בהרגעת המצב. נשיא ארה"ב, ברק אובמה, ששב והדגיש היום את תמיכתו בישראל, העריך היום כי ביומיים-שלושה הקרובים "נדע אם יכולה להיות התקדמות בעצירת המשבר בעזה". אובמה הבהיר כי ארה"ב סבורה כי "עדיף למנוע ירי רקטות מעזה ללא הסלמה בקונפליקט בעזה", ורמז כי מוטב לישראל להימנע מפעולה קרקעית. "זה לא עדיף רק עבור התושבים בעזה, זה עדיף גם לישראלים כי אם יהיו חיילים ישראלים בעזה, הם בסיכון רב יותר לספוג אבידות או להיפצע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
שר החוץ וסגן רה"מאביגדור ליברמן, נפגש עם שר החוץ של צרפת, לורן פביוס. נובמבר 2012. עומר מירון
?אנחנו בוחנים את כל ההצעות שמעלים חברינו בעולם". אביגדור ליברמן ולורן פביוס/עומר מירון

נתניהו ימשיך הערב בשיחותיו המדיניות עם מנהיגי העולם, במקביל להמשך ההיערכות המבצעית ביטחונית וישיבת עדכון על המצב בעורף. בערב צפוי להתכנס בתל אביב פורום השלישייה עם שר החוץ ושר הביטחון, לעדכון מראשי מערכת הביטחון על ההתקדמות במבצע ואישור פעולות נוספות. נתניהו שיבח את פעילות צה"ל בראשות הרמטכ"ל בני גנץ, במהלך סקירה שקיבלו שרי הממשלה על מבצע "עמוד ענן". במהלך הסקירה הציגו הרמטכ"ל, ראש אמ"ן, אביב כוכבי, וראש אגף תכנון, נמרוד שפר, דיווח על ההתקדמות בהשגת המטרות עד כה, ועל ההיערכות להרחבה משמעותית של המבצע, הכוללת גם כניסה קרקעית לעזה. נתניהו שיבח את פעולות המודיעין של אמ"ן והשב"כ והדיוק בפגיעות של חיל האוויר, ואמר כי "המכות מדויקות ומכאיבות ואני משוכנע שחיילי המילואים ידעו גם הם לבצע את הפעולות שיוטלו עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully