וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן הכריז: נבקש מהאו"ם הכרה בכ"ט בנובמבר

ניר יהב וטל שלו

13.11.2012 / 0:07

יו"ר הרשות ציין כי לאחר התאריך הסמלי, תשוב הרשות למו"מ. במשרד החוץ מגבירים את ההסברה נגד המהלך ובממשלה שוקלים צעדי נגד - כגון הגבלות, הקפאת כספים ובנייה בהתנחלויות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

תאריך סמלי: יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע אמש (שני) באופן רשמי כי ב-29 בנובמבר תפנה הרשות הפלסטינית לאו"ם בבקשה לשדרג את מעמדה מישות משקיפה, למדינה משקיפה במוסדותיו. אבו מאזן אמר את הדברים לכלי התקשורת עם הגעתו לביקור בקהיר, שם הוא לוקח חלק בישיבת הליגה הערבית שעוסקת בפנייה הפלסטינית הצפויה.

אבו מאזן יו"ר הראשות הפלסטינית נואם בעצרת הכללית של האו"ם,ספטמבר 2012. רויטרס
אבו מאזן נואם בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר/רויטרס

אבו מאזן אמר לכתבים כי לאחר שהאו"ם יצביע על שדרוג מעמד הרשות הפלסטינית באו"ם, הוא יסכים לחדש את המשא ומתן עם ישראל. היום צפוי אבו מאזן להיפגש עם נשיא מצרים מוחמד מורסי ולדון עימו בפנייה הפלסטינית לאו"ם, הזוכה לתמיכה מצרית, וכן בהסלמה הביטחונית ברצועת עזה.

הבחירה של הנהגת הרשות הפלסטינית לפנות לאו"ם בתאריך 29 בנובמבר אינה מקרית. בשבועות האחרונים התלבטה הרשות הפלסטינית בין שני תאריכים: 15 בנובמבר (יום הכרזת העצמאות הפלסטינית מ-1988) ו-29 בנובמבר – הלא הוא "כ"ט בנובמבר" – אישור תכנית החלוקה של האו"ם משנת 1947. בסופו של דבר נבחר התאריך 29 בנובמבר, המסמל את החלטת האו"ם לחלק את שטחי הארץ למדינה יהודית ומדינה ערבית - תכנית שנדחתה אז על ידי הערבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הקפאת כספים, הגבלות והרחבת הבנייה בהתנחלויות

באחרונה השקיעה הרשות הפלסטינית מאמצים אדירים כדי להשיג כמה שיותר תמיכה במהלך הפלסטיני. בכירים פלסטינים שוגרו לבירות רבות ברחבי העולם כדי לשכנע את המנהיגים לתמוך בפנייה. הפנייה צפויה לזכות ברוב מוחץ, אם כי ארה"ב הודיעה כי תתנגד למהלך. אתמול אף שוחח נשיא ארה"ב, ברק אובמה, עם אבו מאזן והבהיר לו כי ארצו מתנגדת לצעד.

בשבועות האחרונים עוסקים בדרג המדיני ובמשרד החוץ בגיבוש המדיניות הישראלית נוכח הצעד הפלסטיני, ובוחנים שורה של צעדי תגובה שיינקטו לאחר הפנייה. בין היתר, שוקלים בישראל להפסיק העברת כספי המסים לרשות הפלסטינית ולהגביל את תנאי הכניסה לישראל של פועלים ואנשי עסקים פלסטינים, להודיע על הרחבת הבנייה בהתנחלויות, או לאמץ את דו"ח אדמונד לוי - המכשיר חוקית את המאחזים ביהודה ושומרון.

בשבוע שעבר קיים ראש הממשלה דיון מדיני ראשון בנושא בפורום התשיעייה, ומחר צפויים שרי התשיעייה לדון בנושא שוב. שר החוץ, אביגדור ליברמן, יציג במהלך הדיון את עמדת משרד החוץ, שגובשה במהלך השבוע האחרון. בין היתר גובשה עמדת המשרד במפגש שנערך בסוף השבוע עם כל שגרירי ישראל באיחוד האירופי, בו הציגו השגרירים בפני ליברמן את תמונת המצב בכל מדינה ומדינה ודנו בדרכי התגובה האפשריות לנושא הפלסטיני.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודיעים על איחוד לקראת הבחירות, אוקטובר 2012. עומר מירון
"הפלסטינים אינם מעוניינים לחזור למשא ומתן". ליברמן/עומר מירון

במקביל, בימים האחרונים הונחו נציגויות ישראל ברחבי העולם לערוך במשרדי החוץ השונים הסברה בנושא משמעות המהלך הפלסטיני, ולהצדיק את זכותה של ישראל להגיב בצעדי נגד. בירושלים דוחים את הצהרות הפלסטינים לפיהם לאחר הפנייה לאו"ם יסכימו לפתוח במו"מ עם ישראל. "במשך ארבע שנים בהן מכהנת הממשלה הנוכחית, פנתה ישראל פעמים רבות לרשות הפלסטינית על מנת לחדש את המשא המתן הישיר בין הצדדים, אך הפלסטינים בחרו להתחמק והעדיפו להאשים את ישראל בכל בעיותיהם", אמר ליברמן בסוף השבוע. לדבריו, "הפלסטינים אינם מעוניינים לחזור למשא ומתן וכל רצונם הוא לשחוק את העמדה הישראלית עוד ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully