וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני מפסיד ברשת ומציג אווירת סוף קורס

עידו קינן

11.11.2012 / 13:03

מאז היוודע דבר הפסדו של מיט רומני בבחירות בארצות הברית חלה ירידה תלולה במספר אוהדיו בפייסבוק. וגם: כך היה נראה אתר הנצחון שלו

הפסד בכבוד ונצחון בכבוד הם חלק מהמסורת הנשיאותית האמריקאית. ואכן, המפסיד בבחירות לנשיאות, מיט רומני, התקשר למנצח, ברק אובמה, הודה בתבוסתו ואיחל בהצלחה ליריבו, שלא נשא את נאום הנצחון לפני שרומני נשא את נאום ההפסד. ברשת, לעומת זאת, המסורת הזאת עדיין לא מחודדת, והיא מספקת הצצות לא מתוכננות לאחורי הקלעים של הקמפיינים המהונדסים.

אובמה הכריז על נצחונו בפייסבוק לפני נאום הנצחון שלו בשיקגו, ואפילו לפני ההודעה באתרו הרשמי. "ארבע שנים נוספות", כתב בפשטות בשש ורבע בבוקר שאחרי הבחירות, מתחת לתמונה שלו מחבק את אשתו מישל, בגבה למצלמה, על רקע שמיים תכולים מעוננים, פוסט שהועלה דקה אחר כך גם לטוויטר הרשמי. הפוסט שבר שיאים ברשתות החברתיות: 4.3 מיליון לייקים, כ-580 אלף שיתופים וכ-210 אלף תגובות בפייסבוק, שם יש לאובמה 33 מיליון אוהדים, ו-811 אלף ריטווטים (מקביל לשיתופים בפייסבוק) ו-294 אלף פיברוטים (מקביל ללייקים) בטוויטר הרשמי בן 23 מיליון העוקבים – שיא עולם בריטווטים, ששבר את השיא הקודם, גם הוא של אובמה, בציוץ שקורא לגולשים לרטווטו אם הם במחנה אובמה.

היה מי שהעיר שהתאורה בתמונת הנצחון לא תואמת את השעה ואת מזג האוויר – כאילו שבני הזוג אובמה באמת נעמדו לדגמן למצלמה עם ההכרזה, ולא צולמו מראש. זמן לא רב אחר כך פורסם באתר הרשמי של אובמה מכתב תודה לתומכים, גם הוא לפני שהנשיא הנבחר מחדש עלה לבמה בשיקגו לשאת את נאום הנצחון.

שלושה ימים עד סטטוס ההפסד

רומני, לעומתו, היה באווירת סוף קורס. הסטטוס הלפני אחרון שלו בטוויטר פורסם לפני הכרזת התוצאות, ועודד את התומכים: "בעזרתכם, נעשה מהפך במדינה ונחזיר את אמריקה למסלול של שגשוג. אנא הצביעו היום", עם לינק לאתר הרשמי של רומני. שלושה ימים לקח לרומני לפרסם את הסטטוס הבא, שבו הוא מודה לתומכיו: "ממעמקי לבנו, אן [אשתו של רומני] ואני מודים לכם על התמיכה, התפילות, המאמצים וההצבעה. לעד נהיה אסירי תודה לכל אחד מכם".

בפייסבוק עדכן רומני ב-8:30 בבוקר למחרת הבחירות תמונה שלו מנאום ההפסד, שעליה נכתב "תודה" וחתימתו של רומני (903 אלף לייקים, 39 אלף שיתופים, 60 אלף תגובות). תמונת השער עודכנה חצי יממה אחר כך, ובה רומני מנופף לשלום בידו (135 אלף לייקים, 1124 שיתופים, כמעט 51 אלף תגובות). הפוסט הבא פורסם אתמול בערב. רומני נראה בו נואם בלי חליפה על רקע תומכים מנופפים בדגלים, והטקסט זהה לזה שבסטטוס התודה בטוויטר. 760 אלף איש לייקקו, 13 אלף שיתפו ולמעלה מ-51 אלף הגיבו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מה היה אם... אתר הנצחון של רומני, שהועלה בטעות/מערכת וואלה!, צילום מסך

נוטשים את הספינה

לפי בדיקת הסן פרנסיסקו כרוניקל, גולשים החלו לעזוב את הפייסבוק של רומני עם הכרזת רשתות הטלוויזיה על נצחונו של אובמה. בשעתיים וחצי מ-23:30 בליל הבחירות ועד 2:00 בבוקר איבד רומני כ-4000 אוהדים, ובארבע השעות הבאות עוד 28.6 אלף. מבדיקה עדכנית היום (א') בצהריים, מ-23:30 בליל הבחירות ועד היום הוא איבד 82 אלף אוהדים. בטוויטר המספר דווקא עלה, והיום עומד על 1.772 מיליון, עליה לעומת 1.760 מיליון בליל הבחירות. העוקבים החדשים חשודים לאור העובדה שרומני, כאמור, צייץ רק פעם אחת מאז ההפסד. אובמה, לעומתו, ממשיך לגדול ובגדול: מ-23:30 בליל הבחירות ועד היום נוספו לו כמעט 900 אלף אוהדים בפייסבוק ולמעלה ממיליון בטוויטר.

אווירת סוף הקורס במחנה רומני גרמה להעלאתו בטעות של אתר תקופת המעבר של רומני, שהוכן למקרה של נצחון בבחירות. הבלוג פוליטיקל וייר חשף זאת למחרת הבחירות ופרסם צילומי מסך של האתר לפני שזה הועלם. אובמה (כלומר - הצוות שלו) ממשיך לעדכן את הטוויטר, הפייסבוק והאתר הרשמיים. ואילו האתר הרשמי של רומני מציג כעת תמונה שלו מביט אל האופק וציטוט: "אני עדיין מאמין באנשים של אמריקה. ועל כן אן ואני נצטרף אליכם לתפילה כנה לאומה הגדולה הזאת. תודה לכם, והאל יברך את אמריקה. מיט רומני". יש שם גם הפניות לטוויטר ולפייסבוק, טופס רישום לעדכונים באימייל ולינק לחנות המזכרות, אם כי ספק אם רומני עצמו ירצה לזכור משהו מקמפיין 2012.


עוד בנושא:

- התמונה של אובמה שברה את שיאי הלייקים
- הממים של ניצחון אובמה: ביבי מתאבל
- לא רק אובמה ניצח: נייט סילבר הוא נשיא האנליסטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully