וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התחרות על לבו" של פטראוס: פרשת ראש הסי-איי-אי מסתעפת

המאהבת של ראש הסי-איי-אי שלחה מיילים מאיימים לאישה נוספת שהיוותה לה "תחרות על נאמנותו ועל לבו" - ולא מדובר באשתו. האם בעלה ניסה להדליף את הפרשה לניו יורק טיימס?

החקירה שהובילה להתפטרותו של ראש ה-CIA, דיוויד פטראוס, החלה בעקבות תלונה של אישה שקיבלה איומים בדואר האלקטרוני - כך מדווחים הבוקר (ראשון) כלי התקשורת בארצות הברית. הדיווחים מתבססים על תדרוך של ה-FBI (לשכת החקירות הפדרלית), ומצוין בהם כי המתלוננת אינה קרבות משפחתו של פטראוס או עובדת בכירה בממשל.

לפי ה-FBI, מקורם של המיילים המאיימים - שתוכנם אינו ברור - הוא בפולה ברדוול, המאהבת של פטראוס, שהתפטר בסוף השבוע מתפקידו כמנהל הכללי של סוכנות הביון המרכזית. בתחילה, חשבו החוקרים שהאקרים פרצו לתיבת הדוא"ל הפרטית של פטראוס. ככל הנראה, הם חדרו בעצמם לתיבה שלו, וגילו את חלופת המיילים שלה עם פטראוס, שחשפו כי היא מנהלת עמו רומן.

הגנרל המאוהב: קווים לדמותו של ראש ה-CIA שהתפטר

ראש ה-CIA דיוויד פטראוס ואשתו הולי בבורסה לניירות ערך בניו יורק. ספטמבר 2012. רויטרס
דיוויד פטראוס ואשתו, הולי, לפני חודשיים בבורסה בניו יורק/רויטרס

פטראוס, בן 60, הודיע בסוף השבוע כי הוא מתפטר אחרי מעט יותר משנה בתפקיד בשל כשלים ערכיים. במכתב ההתפטרות ששלח לעובדיו, נימק ראש ה-CIA את ההתפטרות ברומן שניהל, וכתב: "הצגתי כושר שיפוט גרוע במיוחד".ברדוול, בת 40, נשואה ואם לשניים, לא הגיבה לפרשה.

הפרשה התפוצצה ביום הבחירות לנשיאות

לפי ה"ניו יורק טיימס", החוקרים, שהתחקו אחר מקור המיילים המאיימים והגיעו לברודוול, גילו כי היא מחזיקה בידיה מידע מסווג, אך הסיקו שפטראוס הוא לא זה שהעביר אותו לידה. העיתון הוסיף הבוקר פרטים לגבי זהותה של האישה המסתורית, שאליה נשלחו המסרים המאיימים, וציטט שני גורמים ב-FBI, לפיהם מסתמן שברודוול והאישה הנוספת "התחרו על נאמנותו של מר פטראוס - אם לא על חיבתו".

לפי הוושינגטון פוסט, הפרשה, שנחקרה במשך כמה חודשים, הגיעה לשיאה ביום שלישי בשבוע שעבר. מסקנותיה - או לפחות חלק מהן - הועברו לידיו של ג'יימס קלאפר, הממונה על כל סוכנויות המודיעין בממשל האמריקני. לפי מקור ששוחח עם העיתון, קלאפר רמז לפטראוס שעליו להתפטר - אך עשה זאת "כידיד" ולא דרש ממנו לעשות זאת. קלאפר הכחיש כי דרש מפטראוס להתפטר.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

המכתב האנונימי והשימוע שנדחה

הפרשה, שניתן אולי לכנות אותה "פטראוסגייט", מעוררת ספקולציות מכיוונים שונים כלי תקשורת של הימין טוענים שהממשל השתיק את החקירה עד אחרי מועד הבחירות לנשיאות כדי לשמור על "שקט תעשייתי".

אחרים טענו שהתפטרותו של פטראוס נועדה למנוע ממנו להעיד בקונגרס, בשימוע הנוגע לחקירת הפיגוע בקונסוליה בבנגזי, שגבתה את חייהם של השגריר האמריקני בלוב ושל שלושה אמריקנים נוספים.

לפי ספקולציות נוספות, מרחיקות לכת אף יותר, בעלה של ברודוול, סקוט, ניסה להדליף את הפרשה ל"ניו יורק טיימס" כבר בחודש יולי, במכתב אנונימי ששלח לטור הייעוץ "ethicist" ("מומחה האתיקה"). אדם ששמו נשמר במערכת כתב כי אשתו בוגדת בו עם בכיר בממשל, וסיפר על חששו לפוצץ את הפרשה "בשל הערכתו הרבה לגבר השני והכבוד שהוא רוחש לעבודתו החשובה".

כותב המכתב ננזף על ידי בעל הטור, שרמז לו כי הוא חושד שהסיבה לכתיבת המכתב אינה לשם קבלת ייעוץ, אלא מכוונת לשם הדלפה של פרשה פוליטית נפיצה. לפנות בוקר, עורך מוסף הניו יורק טיימס (במסגרתו התפרסם הטור) הגיב לטענות הללו, וכתב בטוויטר כי אין שחר להאשמות לפיהן בעלה של ברודוול הוא ששלח את המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully