וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי נמשך בלילה, ברוב הדרום לומדים הבוקר

גם במהלך הלילה נפלו רקטות ליד אשדוד ובאשכול, מבלי לגרום לנפגעים או נזק. צה"ל הוסיף לתקוף בעזה, ופגע בחולייה שהתכוננה לשיגור. מלבד אשכול וגן יבנה, ברוב הדרום לומדים

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

הסלמה בדרום: שעות ספורות לאחר ירי טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של צה"ל בסמוך לגדר המערכת ברצועת עזה, נורו אמש (שבת) 36 רקטות לעבר יישובים בצפון חבל לכיש ובעוטף עזה. בחלק מהיישובים נשמעה אזעקת צבע אדום. ארבע הרקטות שנפלו בשעות הלילה המאוחרות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול ובקרבת אשדוד.

רקטות גראד יורטו מעל אשקלון. דייב בוימוביץ'
אזרחים ממהרים להיכנס לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר הישמע האזעקה, הערב/דייב בוימוביץ'

תחילה שוגרו שלוש רקטות גראד לעבר יישובים בצפון חבל לכיש, כאשר מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתיים מהן באזור אשקלון. הרקטה השלישית התפוצצה בשטח פתוח מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. למעלה מ-20 רקטות נוספות התפוצצו במועצה האזורית אשכול, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. רקטה נוספת התפוצצה בשטח המועצה האזורית שער הנגב וגרם נזק לכלי רכב, אך לא היו נפגעים. עוד רקטה התפוצצה בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון, מבלי לגרום לנפגעים או לנזק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רקטות גראד יורטו מעל אשקלון. דייב בוימוביץ'
תושבים מבוהלים מחוץ לבית החולים ברזילי/דייב בוימוביץ'

תושבי עוטף עזה הונחו להישאר במרחק של 15 שניות ממרחבים מוגנים. בתוך כך, ראש מועצת גן יבנה, דרור אהרון, החליט כי היום לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך במועצה. גם במועצה האזורית אשכול לא יתקיימו הלימודים, אך באשדוד ובאשקלון, לעומת זאת, יתקיימו הלימודים כסדרם. כמו כן, הלימודים במכללה האקדמית ספיר בשדרות יחלו בשעה 10:00. בנוסף הוחלט כי מעבר כרם שלום לא ייפתח היום להעברת סחורות. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יאפשר סיכון חיי האנשים המפעילים את המעבר על אף הדאגה להעברת סחורות כלכליות והומניטריות לתושבי רצועת עזה".

בתגובה לירי הרקטות, תקף חיל האוויר חוליית מחבלים שעסקה בניסיון שיגור ירי תלול מסלול לעבר שטח מדינת ישראל. כמו כן, חיל האוויר תקף אתר לייצור אמצעי לחימה, שני אתרים לאחסון אמצעי לחימה ושני אתרי שיגור בצפון רצועת עזה. בתקיפה נפגע גם יעד טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה. זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכל המטוסים שבו בשלום לבסיסם. בנוסף זיהה חיל האוויר פגיעה במחבל שעסק בנסיונות שידור ירי תלול מסלול. מדובר צה"ל נמסר כי "צה"ל לא יסבול כל ניסיון לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וימשיך לפעול כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל". עוד נמסר כי "ארגון הטרור חמאס הוא הכתובת ועליו האחריות". בתקיפה נהרג מחבל אחד ואחר נפצע. במקביל, לכדו כוחות צה"ל שני פלסטינים שנתפסו ביער בארי שבאזור הנגב המערבי. כפי הנראה, השניים הסתננו מעזה לשטח ישראל. ככל הידוע, לשניים לא היו כוונות לבצע פיגוע.

הסלמה בדרום, משגר "כיפת ברזל" ליד אשדוד. רויטרס
כיפת ברזל באזור אשדוד/רויטרס

בעקבות האירועים האחרונים, נועד אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בירושלים עם שר הביטחון אהוד ברק וקיים התייעצויות גם עם הרמטכ"ל, בני גנץ, וראשי מערכת הביטחון. השר להגנת העורף, אבי דיכטר, אמר בתגובה כי "ישראל חייבת לעצב מחדש את ההרתעה הצבאית בהזדמנות הראשונה שהתנאים יאפשרו זאת". לדבריו , "הרצועה מתנהלת ללא בעל בית אמיתי. כל ארגון טרור שחשקה נפשו מבצע פיגועים נגד ישראל - אזרחים וחיילים כאחד. זהו מצב בלתי נסבל ובלתי סביר - ישראל אינה יכולה להשלים עם טפטוף טרוריסטי יומיומי מעזה".

חילופי אש בדרום, נובמבר 2012. שי מכלוף
מוקדם יותר נורה טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של צה"ל באזור נחל עוז. עוטף עזה, הערב/שי מכלוף

מוקדם יותר אתמול ירו חמושים פלסטינים טיל נ"ט לעבר ג'יפ סיור של לוחמי גבעתי באזור נחל עוז, ממזרח לשכונת שג'אעיה בעיר עזה, וכתוצאה מכך הוא נפגע ועלה באש. בתקרית נפצעו ארבעה חיילי צה"ל. בין הפצועים, פצוע ראש במצב קשה מאוד, פצוע מרסיסים באורח בינוני-קשה, פצוע נוסף מרסיסים בגפיים באורח בינוני, ופצוע קל-בינוני מפגיעות הדף. שניים מהפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים סורוקה בבאר שבע, והשניים הנוספים פונו לבית החולים ברזילי שבאשקלון. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

מקורות פלסטיניים דיווחו כי כתוצאה מהתקיפות הישראליות שהגיעו בעקבות הירי לעבר הג'יפ נהרגו ארבעה פלסטינים ונפצעו כ-35 נוספים שהגיעו לבית החולים "שיפא" בעזה, חלקם במצב קשה מאוד. שניים מההרוגים, כך דווח, הם אחמד דרדסאווי, בן 18 ומוחמד חרארה, בן 17. במקביל תקף צה"ל גם באזור חזאעה שליד חאן יונס בדרום רצועת עזה. כתוצאה מכך נפצעו שני פלסטינים והועברו לבית חולים.

ארגוני הטרור מאיימים: "דבקים בהתנגדות"

גדודי אבו עלי מוסטפא, הזרוע הצבאית של החזית העממית, נטלו אחריות לירי טיל הנ"ט לעבר ג'יפ סיור של צה"ל. בהודעה שפרסמה הזרוע נמסר כי אנשיה הם אלו ש"פגעו בסיור ישראלי" ליד הגדר וכי הם "דבקים בדרך ההתנגדות והמאבק בכיבוש" וימשיכו להגיב בדרכים צבאיות, כל עוד ישראל ממשיכה לתקוף ולכבוש את אדמותיהם של הפלסטינים. "עינינו תישארנה פקוחות על מנת להגן על אזרחינו ומולדתנו", נמסר עוד.

יתר הארגונים החמושים הפועלים ברצועת עזה, ובראשם חמאס, התייחסו לירי הישראלי שבוצע בתגובה לירי הפלסטיני וקראו להגיב עליו. דובר חמאס, פאוזי ברהום, אמר כי "ההסלמה הציונית מסוכנת ואי אפשר לשתוק על הפגיעה באזרחים פלסטינים חפים מפשע". לדבריו, "יש לשים לכך סוף". עוד הוסיף ואמר כי חמאס לא יאפשר לישראל "להפוך את הדם הפלסטיני לדרך להשיג קולות במערכת הבחירות".

בכיר הג'יהאד האיסלמי, אחמד מדלל, הבהיר אף הוא כי הפלגים החמושים בעזה לא יישבו בחיבוק ידיים "לנוכח מעשי הטבח הישראלים", אלא יגיבו בשיא הכוח עליהם. "כל הפלגים החמושים מחויבים להגיב לפגיעה באזרחים. נקבע משוואת הרתעה חדשה", אמר. "האויב הציוני רק ממשיך להסלים את פעילותו ככל שמתקרבות הבחירות. כל אחד מנסה להרוג כמה שיותר פלסטינים כדי להרוויח כמה שיותר בוחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully