וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: עשרות אנשי אסד נהרגו בפיגוע בדרעא

רויטרס וניר יהב

10.11.2012 / 13:15

על פי דיווח של ארגון זכויות האדם הסורי, שתי מכוניות עם חומר נפץ הוחדרו למחנה צבאי בדרום העיר והתפוצצו. תובע לשעבר בבית הדין הבינלאומי: "יש לעולם סיבה לעצור את אסד"

עשרות אנשי כוחות הביטחון הסוריים נהרגו הבוקר (שבת) בפיגוע התאבדות כפול במחנה צבאי בעיר דרעא שבדרום סוריה. על פי דיווח של ארגון זכויות האדם של האופוזיציה הסורית, שתי מכוניות מלאות חומר נפץ נסעו אל תוך המחנה הצבאי, שם התפוצצו והביאו למותם של אנשי אסד.

על פי הארגון, המכונית הראשונה נסעה אל תוך המחנה והתפוצצה, ולאחריה גם השנייה, כאשר הפיצוץ השני הוא שגרם לנפגעים הרבים. הטלוויזיה הסורית הממלכתית דיווחה כי שתי מכוניות תופת התפוצצו בשני מוקדים שונים בדרעא, וכי "ישנם דיווחים על נפגעים מקרב האזרחים, ונזק רב לרכוש בשני המוקדים". בדיווח זה לא צוין מחנה צבאי כאחת ממטרות הפיגוע.

עד כה דווח על 25 בני אדם שנהרגו היום ברחבי סוריה. לפי הדיווחים, כוחותיו של אסד הפגיזו את העיר מעדמיה שבפרברי דמשק. על פי עדי ראייה, כוחות הצבא שיגרו פגזים רבים לעבר המקום וכן לעבר כוחות ההצלה שהגיעו לפנות פצועים במתקפה. בנוסף דווח על פגז שנחת בשכונת כפר סוסה שבבירה דמשק וכן על עימותים קשים שמתנהלים בערים רבות במדינה.

אזרחים התאספו בזירת פיגוע בשכונת אל-וורוד בדמשק שבסוריה.. רויטרס
שתי מכוניות התפוצצו בדרעא. זירת פיגוע בדמשק, השבוע/רויטרס

בתוך כך, התובע הראשי לשעבר בבית הדין הבינלאומי בהאג, לואיס מורנו-אוקמפו, אמר הלילה כי למנהיגי העולם יש סיבה מוצדקת לבקש מנאט"ו להכין צו לקראת מעצרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. הוא אמר ש"לגמרי ברור" כי כוחותיו של אסד הרגו אזרחים, וכי מדינות נאט"ו יכולות להוציא צו שכזה. מורנו-אוקמפו אמר לרשת CBC הקנדית כי בקשה לצו מעצר הוא פתרון אפשרי אחד לבעיה, אך הוסיף כי הקהילה הבינלאומית צריכה למצוא תחילה קונצנזוס בסוריה.

ארה"ב העבירה 34 מיליון דולר למורדים

אתמול הודיעה דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ויקטוריה נולנד, כי ארצה העבירה 34 מיליון דולר לפורום לזכויות אדם בסוריה אשר נמצא בז'נבה. לדבריה, מרבית הכסף מיועד לסיוע לפליטים הסורים אשר נמצאים בטורקיה, בלבנון ובירדן, וכן לילדים שנמצאים בתוך המדינה המצויה במשבר. בכך יגיע סכום התרומות שהתקבלו עד כה למטרה זו מארצות הברית ל-165 מיליון דולר.

במקביל דווח כי כ-11 אלף פליטים סורים נמלטו תוך יממה אחת מגבולות המדינה אל טורקיה, ירדן ולבנון. על פי גורם רשמי במשרד החוץ הטורקי, כ-8,000 מהם הגיעו לטורקיה ובכך עלה מניין הפליטים הסורים בשטחם ל-120 אלף בני אדם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully