וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אם העם הסורי נגדי, כיצד אני נשאר בתפקיד?"

ניר יהב

9.11.2012 / 13:58

בראיון לתחנת הטלוויזיה "רוסיה היום" טען נשיא סוריה כי ראש ממשלת טורקיה סבור שהוא היורש של מוחמד. "גופי המודיעין המערביים מעניקים סיוע לטרוריסטים דרך טורקיה"

נשיא סוריה, בשאר אסד, ממשיך להאשים את טורקיה בסיוע למורדים בארצו ומותח ביקורת חריפה על ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. בראיון שהעניק היום (שישי) לתחנת הטלוויזיה "רוסיה היום", אמר אסד כי "גופי המודיעין המערביים מעניקים סיוע מודיעיני לטרוריסטים דרך טורקיה ולפעמים גם דרך לבנון. עם זאת, יש גופי מודיעין אחרים, שאינם מערביים אלא אזוריים, שפועלים בנושא זה אפילו עוד יותר מהמודיעין המערבי. ברור שהם נמצאים תחת חסותם של גופי המודיעין המערביים".

"האויב שלנו הוא הטרור והיעדר היציבות בסוריה", הוסיף. "זה לא קשור לשאלה אם אשאר בתפקידי או אפרוש, אלא לשאלה אם סוריה תישאר בטוחה או לא. זה האויב שבו אנו נלחמים כסורים. השאלה אם אשאר או לא, נוגעת לעם הסורי ולא לאף אחד אחר. הדרך היחידה ששאלה זו מוכרעת היא באמצעות הקלפיות. שם הציבור מכריע אם המנהיג נשאר או הולך. המערב יוצר אויב חדש והוא בשאר אסד. לפיכך הם אומרים שהבעיה נעוצה בנשיא ועליו להסתלק".

לדברי אסד, "הבעיה אינה ביני לבין העם. אין לי בעיה עם העם. עם זאת, ארצות הברית נגדי, המערב נגדי, מדינות ערביות רבות נגדי, טורקיה נגדי. אם העם הסורי היה נגדי גם כן – כיצד אני נשאר בתפקידי? אם חלק גדול מהעולם נגדי וגם העם שלי נגדי – ואני כאן – האם אני סופרמן? אני בן אדם, ולכן זה לא הגיוני. אנחנו לא נמצאים במלחמת אזרחים. זה קשור לטרור ולתמיכה שהטרוריסטים מקבלים מחו"ל במטרה לפגוע ביציבותה של סוריה".

"אסור לאפשר לטרוריסטים להרוס ולרצוח"

אסד, הנוקט יד קשה כלפי מתנגדיו, טען בראיון כי "יש פילוגים, אולם לא מדובר במלחמת אזרחים. זה שונה לגמרי. מתנהל כאן סוג חדש של מלחמה ועלינו להתמודד עם הדבר החדש הזה. זה יכול לקחת זמן וזה לא קל. הבעיה היא שאותם טרוריסטים נלחמים מתוך הערים ובתוך הערים יש אזרחים. אבל אסור לאפשר לטרוריסטים להרוס ולרצוח. זה הדבר הקשה במלחמות האלה", הוסיף הנשיא.

אסד המשיך ותקף את המשטר בטורקיה וטען כי הבעיה אינה בטורקיה או בעם הטורקי אלא בממשלת ארדואן: "הוא חושב שהוא ח'ליפה". בנוסף, אמר כי רוב ממשלות ערב תומכות בסוריה, אולם הן חוששות לומר זאת בפומבי "מפני שהן נתונות ללחץ כבד מהמערב".

הוא אמר עוד ש"לא הגיוני" שצבאו מבצע פשעי מלחמה נגד העם הסורי "מפני שהצבא הסורי מורכב מבני העם הסורי", ודווקא מי שעושה זאת הם "הטרוריסטים", דהיינו המורדים במשטרו. אסד נשאל אם הוא מתחרט על התנהלותו וענה בתגובה: "כרגע לא. כשהכל יתברר, אולי אדבר על טעויות. אין ספק שנעשו טעויות". הוא נשאל האם עוד עשר שנים הוא יהיה בסוריה. "ברור", השיב, "זה לא קשור גם למשרה. אישאר בסוריה בין אם כנשיא ובין אם לאו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully