וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש פצצות מסוריה נפלו בגולן, אחת בתוך ישוב

הפצצה שנחתה במושב אלוני הבשן שבמרכז הרמה, סמוך לגבול הסורי לא התפוצצה. שתי הפצצות האחרות כן התפוצצו בשטח פתוח מחוץ לגדר היישוב מבלי לגרום לנזק או לנפגעים

צילום: שגב דהן, עריכה: טל רזניק

שלוש פצצות מרגמה שנורו מסוריה נפלו הבוקר (חמישי) בשטח ישראל, סמוך למושב אלוני הבשן במזרח רמת הגולן, ליד הגבול הסורי. פצצה אחת נפלה בין בתי הישובים, אולם היא כאמור לא התפוצצה ולא גרמה לנזק. שתי מהפצצות הנוספות נפלו ליד הגדר המקיפה את המושב, גם הן לא התפוצצו. חבלנים של המשטרה הוזעקו למקום והם מנטרלים את הפצצות.

להערכת גורם ביטחוני, הפצצות נפלו בשוגג בשטח ישראל, במה שמצטרף לשורת אירועים בשבועיים האחרונים, בהם זלגה לשטח הלחימה בין צבא סוריה הנאמן לנשיא בשאר אסד, ובין כוחות האופוזיציה הסורית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום הנפילה באלוני הבשן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעקבות הירי קרא ראש המועצה האזורית גולן, אלי מלכה, לממשלה ולצה"ל "לפעול להפסקה מוחלטת של הירי לעבר ישראל בדרכים של העברת מסר לסוריה ובמידת הצורך בשיתוק מקורות הירי. לא נסכים להסלמה הולכת וגוברת באזורנו".

"אנו ערים ועדים לשינויים שמתרחשים לאורך הגבול עם סוריה עקב מלחמת האזרחים שבחלקה מתרחשת בסמוך לגדר", נמסר ממועצה אזורית גולן. "אנו מצויים בקשר הדוק עם גורמי הביטחון והצבא ונערכים בהתאם להתפתחויות, יחד עם צוותי החירום ביישובים. עקב המציאות המשתנה אנו מבקשים מהתושבים ביישובים סמוכי הגדר לשמו על עירנות וקשב להוראות גורמי הביטחון והמועצה", נמסר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

אזור הנפילה

שלשום נפגע ג'יפ של מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני, ממספר קליעים שנורו משטח סוריה, ככל הנראה מהלחימה הפנים-סורית בתל חזקה מול ביר עג'ם. יצוין כי אתמול תגברו כוחות האו"ם את הסיורים לאורך הגבול בשטח סוריה, במטרה למנוע חיכוך.

אתמול, במסגרת העימותים בין צבא סוריה למורדים, נורו אחר הצהריים ארבעה כדורים של נשק קל לעבר מוצב במרכז רמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. טרם המקרה התקבלו דיווחים בפיקוד צפון שכוחות אונדו"ף של האו"ם ברמת הגולן תגברו את כוחותיהם והעלו את רמת הדריכות לקראת אפשרות של חיכוך מתגבר בין צבא סוריה למורדים, שעשוי לפגוע בחיילי צה"ל בשטח ישראל.

הרמטכ"ל, בני גנץ, סייר בגבול סוריה ביום ראשון, בעקבות חדירת שלושה טנקים של צבא סוריה לשטח המפורז ברמת הגולן. בעקבות התקרית, מסר קצין בפיקוד הצפון לוואלה! חדשות כי הטנקים זוהו בתצפית של צה"ל, וכי תלונה רשמית הועברה בנושא לכוחות האו"ם בשטח.

נפילת פצמ"ר באלוני הבשן, נובמבר 2012. משה אסרף - ג'יליס, ג'יליס
נפילת פצמ"ר באלוני הבשן, נובמבר 2012/ג'יליס, משה אסרף - ג'יליס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully