וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק נשיא: תושבי קולורדו בחרו במריחואנה

במדינות רבות בארה"ב התקיימו גם משאלי עם שונים. בין היתר, אושרו נישואים חד-מיניים במיין ובמרילנד, והקרב עדיין צמוד בקליפורניה, שם נידונה סוגיית עונש המוות

במקביל לבחירות לנשיאות ולקונגרס, התבקשו אזרחי ארה"ב להצביע אמש (שלישי) לגבי שורה של תיקונים שהוצעו לחוקה במדינותיהם.

בקולורדו, אישרו תושבי המדינה תיקון לחוק הפלילי, המתיר שימוש במריחואנה לצרכי הנאה. כלי תקשורת מקומיים העריכו שמשאל העם, שצורף לטופס ההצבעה, אושר ברוב של כ-53 אחוזים. לפי החוק, שעדיין צריך לעבור ניסוח סופי ואישור בבית המחוקקים המקומי, מבוגרים (מגיל 21 ומעלה) יוכלו לקנות כמות קטנה של הסם בחנויות מיוחדות, ואף יוכלו לגדל עד שישה עציצים של מריחואנה בבתיהם.

במסצ'וסטס אושר שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים

לפי החוק, שוטרים בקולורדו יוכלו לעצור מי שיעשן מריחואנה בציבור, אך לא את מי שיישא על גופו את הסם. לטענת התומכים בחוק, הלגליזציה של הסם נועדה למנוע פשיעה במדינה. מתנגדי החקיקה אומרים שקולורדו עלולה להפוך יעד תיירותי לנרקומנים.

יוזמה דומה לשימוש במריחואנה שעלתה להצבעה בארקנסו נדחתה על ידי תושבי המדינה, אך חוק דומה דווקא עבר בוושינגטון. במסצ'וסטס, המצביעים אישרו שימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, ובכך הצטרפו לתושבים ב-17 מדינות נוספות שמתירים זאת.

אלונקה לריסון מוצאים להורג בזריקת רעל בעיר האנטסוויל, טקסס, מאי 2008. Pat Sullivan, AP
קרב צמוד ב"הצבעת המוות" בקליפורניה/AP, Pat Sullivan

בקליפורניה התבקשו התושבים להצביע אם ברצונם לבטל את עונש המוות הנהוג במדינה. טרם ידוע מהן תוצאות ההצבעה. במרילנד ובמיין אושרו צעדי חקיקה שנועדו לאפשר נישואים חד-מיניים.

במסצ'וסטס, המצביעים התבקשו לבחור לא רק את נציגיהם לבית הלבן ולקונגרס, אלא גם להכריע האם ראוי להתיר המתות חסד לחולים סופניים, שנותרו להם שישה חודשים לחיות. לפי סקרים מוקדמים, ההצעה זכתה לתמיכה נרחבת, אך מספירת הקולות הלילה לא עלתה תמונה ברורה לגבי תוצאות ההצבעה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully