וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתלוננת נגד חנן גולדבלט: "התחרט רק כדי להשתחרר"

1.11.2012 / 19:37

ב-19 בנובמבר תדון ועדת השחרורים בשחרורו המוקדם של השחקן שהורשע באונס ארבע נשים, בתום ארבע שנות מאסר. אחת המתלוננות נגדו זועמת: "בארה"ב הוא היה הולך ל-15 שנים בכלא"

"לא הייתי רוצה להיתקל בפרצוף הזחוח שלו", אומרת היום (חמישי) אחת המתלוננות נגד השחקן חנן גולדבלט, לקראת הדיון בעניינו בוועדת השחרורים, הצפוי להתקיים בקרוב. לאחר שגולדבלט הודה והביע חרטה על מעשיו, במסגרת תכנית שיקום של שירות בתי הסוהר, ציינה המתלוננת: "אנחנו לא שמענו הבעת צער, לא חרטה ולא הודאה".

"אני חושבת שכשזה נוגע לעבירות מין, זה המינימום הנדרש. אני לא חושבת שהוא ממלא אחר התנאים האלה. החרטה שהוא הביע נועדה אך ורק כדי שהוא יוכל להשתחרר. מי שצריך לקבל את החרטה שלו זה אנחנו, ולא שום ועדה", הוסיפה המתלוננת. "במדינות מעבר לים, ארצות הברית למשל, אדם כזה היה הולך ל-15 שנים בכלא. לא הייתי רוצה לראות אותו מסתובב בסביבתי. רק חסר שיתחילו לעשות לו ערבי הוקרה".

חנן גולדבלט בקבלת פסק הדין בבית המשפט, פברואר 2011. עומר מירון
גולדבלט בפסק הדיון על ערעורו, פברואר 2011/עומר מירון

בעוד פחות משלושה שבועות יופיע גולדבלט בפני ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר ויבקש לקצר שליש ממאסרו, זאת לאחר שהשלים תכנית לשיקום עברייני מין. היום התקיים בוועדה דיון טכני, בו ביקשה הפרקליטות לקבל חוות דעת נוספת לגבי מידת מסוכנותו של גולדבלט ממחלקת בריאות הנפש של שב"ס, לאחר שזו קבעה כי דרגת המסוכנות שלו היא נמוכה-בינונית – רמה אחת מעל הדרגה הנמוכה ביותר. "לטעמנו, האסיר לא עומת עם כל עובדות כתב האישום, ויש בכך להשליך על הערכת המסוכנות המינית שלו", ציינו בפרקליטות.

ועדת השחרורים הורתה לפרקליטות להגיש את בקשתה בכתב. במקביל ממתינים בפרקליטות לתכנית של הרשות לשיקום האסיר עבור השחקן, לפני שתגבש באופן סופי את עמדתה ביחס לקיצור תקופת המאסר. הדיון בעניינו נקבע ל-19 בנובמבר, אז הוא יבקש להשתחרר לביתו בתום ריצוי ארבע שנות מאסר. "הגיע הזמן לגלות כלפיו חמלה", אמרה בעקבות הדיון הסנגורית של גולדבלט, עורכת הדין רחל תורן.

ב-2008 נידון גולדבלט לשבע שנות מאסר בפועל ולשנתיים מאסר על תנאי, לאחר שהורשע באונס ובביצוע מעשים מגונים בחמש נשים שונות. בעקבות הערעור שהגיש, זיכה אותו בפברואר 2011 בית המשפט העליון מאישום אחד של אונס, וקיצר את העונש שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי בשנה - לשש שנות מאסר. הוא החל לרצות את עונשו ביולי 2008 בבית הסוהר חרמון.

"בשל היותו דמות ציבורית - נענש יותר"

לאחר שריצה שנתיים וחצי ממאסרו, לפני כשנה וחצי, הצטרף גולדבלט לתכנית השיקום של שב"ס לעברייני מין בתוך הכלא. התכנית נועדה, בין היתר, לפתח בקרב האסיר הבנה כלפי מעשיו ואמפתיה לקורבן העבירה. תנאי להשתתפות בתכנית הוא כי עבריין המין יודה במעשים, וייקח עליהם אחריות – וכך עשה גולדבלט. תנאי נוסף הוא כי המשתתף ישלים את התכנית - שאורכה שנה וחצי - במלואה, וכי לא יבקש את קיצור מאסרו עד לסיומה. זאת כנראה הסיבה שגולדבלט הגיש את הבקשה חודשים לאחר שחלפו שני שלישים מתחילת מאסרו.

מלבד זאת, גולדבלט בן ה-71 עובד בכלא, ומהדיווח שהעבירה הנהלת הכלא לוועדת השחרורים עולה כי אין לו בעיות משמעת וכי הוא אינו אסיר בעייתי. מחלקת בריאות הנפש של שב"ס, אשר אומדת את רמת מסוכנותו של האסיר בפני הוועדה, קובעת כי גולדבלט הוא ברמת מסוכנות נמוכה עד בינונית. עם הנתונים האלה יופיע השחקן בפני ועדת השחרורים - המורכבת משופט בדימוס, נציג שב"ס ושני נציגי ציבור מתחום הטיפול - ויבקש ממנה לשלוח אותו הביתה.

לדברי עורכת הדין תורן, גולדבלט איננו בריא, והשנים האחרונות הותירו אותו חסר כל. "את רוב כספו הוא העביר לפיצויים שפסק לו בית המשפט עבור קורבנותיו", היא מציינת. "מעבר לחמלה הברורה שיש לגלות כלפי קורבנותיו, הגיע הזמן לגלות חמלה גם כלפיו. הוא הודה, לקח אחריות וטופל. העובדה שהוא דמות ציבורית הביאה לכך שהוא נענש בצורה חריפה יותר מכל עבריין אחר. כמו כן, צריך לזכור שגולדבלט שהה במעצר בית במשך שלוש שנים לפני שנכלא – תקופה שלא תנוכה מעונשו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully