וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסקר המלא: כחלון ולבני פוגעים בעבודה, בלפיד - וגם בליכוד

פנחס וולף

31.10.2012 / 17:22

מניתוח תוצאות הסקר שערך רפי סמית עבור השר שפורסמו בגלובס, מפלגה שלו עם לבני עשויה לגרוף 27 מנדטים. לפי סקר אחר, אם יהיה מספר 2 בעבודה, תזנק המפלגה ל-32, כמו הליכוד

עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

התוצאות המלאות של הסקר שערך מכון המחקר של רפי סמית עבור משה כחלון, מגלה כי אם שר התקשורת והרווחה אכן יפרוש מהליכוד ויקים מפלגה עצמאית, ויצרף אליה את יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, הוא יתקרב מאוד עד לראש הממשלה, וינגוס, הלכה למעשה, גם מכל יריביו המשמעותיים נתניהו – שלי יחימוביץ', יאיר לפיד ואריה דרעי. מהתוצאות המלאות, שפורסמו הערב (רביעי) ב"גלובס", עולה כי אם הועלתה תחילה ההשערה שנתניהו תומך במהלך של כחלון, מתוך מחשבה שיוכל באמצעות מפלגה נוספת "לגנוב" קולות ממפלגת העבודה או מש"ס – ייתכן שנתניהו עשוי אף להפסיד לכחלון את הבחירות.

על פי הסקר, מפלגה בראשות כחלון ולבני עשויה לגרוף 27 מנדטים, לעומת 30 מנדטים להם תזכה רשימת "ישראל ביתנו", בראשות ראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ליברמן. שלי יחימוביץ', על פי הסקר, זוכה ל-13 מנדטים בלבד, צניחה דרסטית מהמספרים שמנבאים לה הסקרים במפה הפוליטית הנוכחית, ש"ס בראשות דרעי תזכה לתשעה מנדטים בלבד, וכמוה גם "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפלגה בראשותם יכולה לשנות דרמטית את המפה הפוליטית. כחלון ולבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם אם לא תצטרף אליו לבני, כחלון עשוי לשנות את המפה הפוליטית במידה רבה. מפלגה בראשותו, לפי הסקר וכפי שפורסם הבוקר, עשויה לזכות ל-20 מנדטים, ואילו "הליכוד ביתנו" תקבל 32 מנדטים. גם כאן נפגעת מפלגת העבודה באורח משמעותי, והיא צונחת ל-15-17 מנדטים. ש"ס ו"יש עתיד" – אגב לא מושפעות מהצטרפותה של לבני, כך מסתמן, וזוכות בכל מקרה לעשרה מנדטים, אם כחלון יקים מפלגה עצמאית. לוואלה! חדשות נודע כי מי שיזם את הסקר הוא האסטרטג אייל אריאל. הוא סירב להתייחס לדברים. מקורבי כחלון הבהירו הערב כי הסקר לא נעשה לבקשת כחלון ולדבריהם, הסקר נעשה לבדיקה עקרונית בלבד. "מובן שהחלטה מסוג כזה איש לא יכול לקבל על סמך סקר שנעשה רק למטרת בדיקה", אמרו. בסביבת כחלון מבצעים בדיקות נוספות, ורק לאחריהן הוא יחליט כיצד לנהוג – כנראה ביום שישי או ביום ראשון הקרובים.

במקביל, פורסם סקר שערכה ד"ר מינה צמח ממכון דחף על-פי הזמנת מפלגת העבודה. לפי הנתונים, אם כחלון יהיה מספר 2 בעבודה, המפלגה מזנקת ל-32, כמו הליכוד וישראל ביתנו. במצב כזה קדימה אינה עוברת את אחוז החסימה, לפיד עם 14, ש"ס עם 13 ומרצ עם שלושה מנדטים.

ההערכה הרווחת בליכוד היא שכחלון בסופו של דבר יישאר במפלגה, אך גורמים שונים העריכו היום כי הסיכויים להקמת מפלגה חברתית-ימנית חדשה גבוהים, אם הסקר החדש יאשש את תוצאות הסקר של מכון רפי סמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האם ישפיעו תוצאות הבחירות בארה"ב על אולמרט?

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כבר התייחס לאפשרות של פרישתו של כחלון מהליכוד. "משה כחלון אמר לי בצורה מפורשת שהוא נשאר בליכוד. הוא אמר את זה בציבור בצורה מפורשת ואני מאמין שהוא יישאר בליכוד", אמר במסיבת עיתונאים בפריז.

בתוך כך, לבני נפגשה הערב עם ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט בתל אביב, וככל הנראה מדובר באחת הפגישות האחרונות של השניים לפני ההכרזה על דרכם הפוליטית. גורמים במערכת הפוליטית העריכו כי אולמרט יודיע על החלטתו בהתאם לתוצאות הבחירות בארצות הברית, כאשר אם מיט רומני ינצח, הדבר יגרום להודעה על כך שלא ירוץ. עם זאת, לא ידוע כיצד ישפיעו הפרסומים האחרונים על התלבטותו של כחלון לרוץ ברשימה נפרדת, על החלטתו של אולמרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully