וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"ב ישלב חרדים בפעילות מבצעית; "יתרמו רבות"

30.10.2012 / 6:13

משמר הגבול כבר ערך התאמות מיוחדות עבור המתנדבים הצעירים, אשר צפויים לסייע במאמצים בשטח למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לאזור ירושלים. מפקד המשמר: "אוכלוסיה איכותית"

בעוד בצה"ל נערכים לגיוס חרדים לאחר תפוגתו של חוק טל, במשמר הגבול משיקים תוכנית לשילוב חרדים כבר בעתיד הקרוב - בין היתר כחלק פעיל במבצעים של המשמר. בפגישה שנערכה שלשום (ראשון) עם מספר צעירים חרדים במנהלת השירות האזרחי–לאומי, הושקה התוכנית שעתידה לשלב בקרוב קבוצה ראשונה של חרדים בפעילות המבצעית של מג"ב בעיקר בגזרת יהודה, בלוחמה למניעת חדירת שוהים בלתי חוקיים לגזרת יהודה וירושלים.

במהלך הפגישה, בה נכחו מנכ"ל המנהלת שר-שלום ג'רבי, ומפקד מג"ב, ניצב יורם הלוי, הוצגה התוכנית ויעדיה. בין היתר נמסר כי בתקופה הקרובה יתקיים איתור של מועמדים פוטנציאליים מהמגזר החרדי, ולאחר גיבוש קבוצה של חמישים צעירים הם יעברו הכשרה ויגויסו. ממג"ב נמסר כי התוכנית מוכנה וכי כל ההתאמות הייחודיות לאוכלוסייה החרדית כבר נעשו. השירות יהיה מותאם לציבור החרדי בכל הקשור לסגל הפיקוד, שירות ללא נשים, פעילות בימי החול בלבד, זמן לשיעורי תורה והתאמות נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין ספק כי תרומתם תהווה מכפיל כוח משמעותי". הצגת הפרוייקט/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי מפקד מג"ב, התכנית גובשה בין היתר בתמיכת מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו. "עם כניסתי לתפקיד הצגתי למפכ"ל המשטרה, רב ניצב יוחנן דנינו, את התוכנית וקיבלתי את ברכתו", אמר הלוי בטקס, "כחלק משנת המפנה עליה הכריז המפכ"ל, ניתן דגש על שיטור מבוסס קהילה. התוכנית מתמקדת בשילוב הצעירים במשימות משמר הגבול בהגנה על מרחב התפר ומניעת כניסת גורמי טרור ופעילות עוינת - ואין לי ספק כי תרומתם תהווה מכפיל כוח משמעותי במשימה המורכבת והרגישה הזו". לדבריו, "מדובר באוכלוסייה איכותית שיכולה לתרום רבות לביטחון מדינת ישראל בהשתלבותה במשימות משטרת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully