וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריקן סנדי מגיע לניו-יורק: טיסות אל-על בוטלו, הרכבות שותקו

יעל אבן אור, ניו יורק

28.10.2012 / 18:56

מספר טיסות שהיו אמורות להמריא מנתב"ג ולנחות בניו יורק בוטלו מחשש להתעצמות הסופה, שעושה את דרכה לניו יורק ולניו ג'רזי. התחבורה הציבורית בניו יורק תיסגר עד יום רביעי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ההכנות לפגיעת הוריקן סנדי בניו יורק בעיצומן. ראש העיר ניו יורק, מייקל בלומברג הורה הערב (ראשון) לסגור את כל בתי הספר בעיר, ולהכין לפינוי אזורים נרחבים בשטחה המטרופוליטני של העיר. בין היתר, ניתנה התראה לתושבים באזור קוני איילנד הסמוך לברוקלין, והודעה דומה פורסמה באזור פארק באטרי בדרום האי מנהטן. לדברי בלומברג, רק תושבים המצויים באזור A - הסמוך לחופים - יהיו חייבים להתפנות מבתיהם. מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קומו, כינס מסיבת עיתונאים בה הודיע על השבתת התחבורה הציבורית.

הסופה, העושה את דרכה אל אזור ניו ג'רזי ומדינת ניו יורק, משבשת לא רק את התחבורה היבשתית אלא גם את התעבורה האווירית. חברת אל-על כבר ביטלה את הטיסות 001 ו-027 שהיו אמורות להמריא הלילה (ראשון) מנמל התעופה בן גוריון ולנחות בניו יורק מחשש למזג אוויר חמור. כמו כן, בוטלה טיסה 007 של החברה שהייתה אמורה להמריא מישראל מחר (שני) בבוקר. לנוסעים בשאר החברות שיוצאים לארה"ב או ממנה מומלץ להתעדכן באתרי האינטרנט של החברות ושל נמלי התעופה, או לפנות אל סוכני הנסיעות.

הסופה טרם הגיעה, אך המרכולים ריקים והתושבים תרים אחרי גנרטורים
כיצד הוריקן סנדי משפיע על הישורת האחרונה של המרוץ לנשיאות?

מתכוננים להוריקן "סנדי" בעיר ניו יורק ובסביבתה. ניו יורק, ארה"ב, 28-27 באוקטובר 2012. רויטרס
הסופה בדרך. פסל החירות, לפנות בוקר/רויטרס

הערב (ראשון) בשעה 19:00 לפי שעון ניו יורק יושבתו כל שירותי התחבורה הציבורית בעיר, בהם הרכבת התחתית, האוטובוסים והרכבת החשמלית. לפי הודעה שפרסמה רשות התחבורה המטרופוליטנית, האחראית על הפעלת מרבית השירותים האלה, תנועת הרכבות והאוטובוסים תחודש רק ביום רביעי.

לפי החזאים, הגשמים הראשונים אמורים להגיע לניו יורק היום בלילה או מחר בבוקר. סופת ההוריקן נעה צפונה מאזור הקריביים, שם היא תיפגש עם חזית קרה. לדברי מומחים, השילוב הנדיר עשוי ליצור סופה חסרת-תקדים בחוף המזרחי, שכבר מכונה "מגה-סופה" בתקשורת המקומית.

הסופה הותירה אחריה כ-60 הרוגים בקריביים וצפויה להביא להרס רב בשטח של מעל לאלף קילומטרים בארה"ב היבשתית - מהחוף המזרחי ועד האגמים הגדולים. "היא לא מאיימת על קו החוף האטלנטי בלבד, אלא על אזורים רחבים בהרבה", אמר קרייג פוגייט, מנהל המרכז הפדרלי למצבי חירום. מאות אלפים כבר פונו בסוף השבוע מהאזורים הנמוכים בשולי החופים, ומושלי מדינות רבות ברחבי ארצות הברית הכריזו על מצב חירום.

אזהרה ברכבת התחתית בעיר ניו יורק לקראת הוריקן "סנדי". ניו יורק, ארה"ב, 28-27 באוקטובר 2012. רויטרס
התראה ברכבת התחתית בניו יורק לקראת סגירתה, הבוקר/רויטרס

בניו יורק עצמה, התושבים מרוקנים את חנויות כלי העבודה מפנסים, סוללות, מים ועצי הסקה. גנרטורים ניידים הפכו למוצרים המבוקשים ביותר כחלק מההיערכות לסופה. בניו ג'רזי ובווירג'יניה מרביתם אזלו מהמדפים, וכעת מנסים בעלי החנויות לאתר משלוחים של המוצר הפופולרי. בכמה מקומות נראו התושבים מקיפים את החנויות, בתקווה לשים את ידם על מקור החשמל היחיד שלהם לימים הקרובים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מדפים ריקים במרכול בניו יורק. התושבים בחרדה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully