וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "רשימה מאוחדת תחזק את הממשלה והמדינה"

פנחס וולף

25.10.2012 / 19:55

ראש הממשלה הסביר את הריצה המשותפת עם ישראל ביתנו לכנסת הבאה והבטיח לטפל ביוקר המחיה ובמאבק מול אירן אם ייבחר. ליברמן: "האתגרים שעומדים לפנינו מחייבים יציבות"

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

"איחוד כוחות יתן לנו את הכוח להגן על ישראל מול האיומים הביטחוניים, ואת הכוח לחולל שינויים חברתיים וכלכליים בתוך המדינה. אנחנו עומדים בפני אתגרים, וזה הזמן לאחד הכוחות למען המדינה, לכן הליכוד וישראל ביתנו ירוצו יחד, בפתק אחד. אנחנו נבקש מנדט מהציבור כדי להנהיג בעוצמה את מדינת ישראל בשנים הבאות. זה יחזק מאוד את הממשלה, את ראש הממשלה, ואת המדינה", כך פתח הערב (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו את הודעתו המשותפת עם שר החוץ, אביגדור ליברמן, על ריצתם המשותפת בבחירות לכנסת ה-19.

אביגדור ליברמן ובנימין נתניהו מודעים על איחוד. עומר מירון
"הגיע הזמן לאחד כוחות. נרוץ יחד, בפתק אחד". נתניהו וליברמן, הערב/עומר מירון

"אני מבקש להודות לידידי שר החוץ", פנה נתניהו לשותפו הטרי, שלטענתו "הניח בצד שיקולים שוליים והתגייס לאיחוד הכוחות לטובת עתיד המדינה". "קואליציה רחבה בלי רצון לשותפות אמיתית אינה ערובה ליציבות ולמשילות. במדינת ישראל עדיפה קואליציה חזקה שנשענת על רשימה אחת גדולה ומלוכדת המבוססת על שותפות אמיתית. אנו מבקשים מנדט להוביל את מדינת ישראל מול האתגרים הביטחוניים, ובראשם מניעת התחמשותה של אירן בנשק גרעיני והמלחמה בטרור".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ליברמן: "לא עוד מפלגות אופנה שקמות ונעלמות"

השותף הטרי, אביגדור ליברמן, אמר בפתח דבריו כי "האיומים שישראל מתמודדת איתם, גם בתחום הביטחוני וגם בתחום הכלכלי, מחייבים משילות ויציבות. הממשלה הזאת, הקואליציה הזאת, הוכיחה שזו לא רק סיסמה. למעשה, שתי המפלגות יחד איפשרו לקואליציה לתפקד במשך כמעט ארבע שנים, בצורה יוצאת מן הכלל". ליברמן הוסיף, כי "זו היתה הקואליציה הכי יציבה בשנים האחרונות, אולי מ-48'".

"דיברנו הרבה על רפורמה שלטונית", המשיך ליברמן, "ולמעשה רפורמה שלטונית אמיתית מתחילה היום". "שילוב של ניסיון עוצמה ואחדות, זה מה שמצפה לאזרחי ישראל היום. בחרנו באופציה הכי ממלכתית, באופציה של האחריות הלאומית. אנו זקוקים לאחריות לאומית נוכח האתגרים. לא עוד רסיסי מפלגות האופנה שקמות לקדנציה אחת ונעלמים".

נתניהו היה נלהב מסקר שניבא 56 מנדטים, וההסכם נסגר

ריצתם המשותפת של הרשימות תהיה, כפי הנראה, בשיטת "ריצ'רץ'". משמעות הדבר היא שהרשימה המאוחדת תדרג, לסירוגין, שמות משתי המפלגות בזה אחר זה. גורמים בליכוד הסבירו כי בשבוע שעבר הזמין ראש הממשלה סקר מטעם הליכוד, כאשר הציפייה של נתניהו היתה שרשימה מאוחדת תקבל למעלה מ-60 מנדטים. סמוך ליום הולדתו, קיבל נתניהו את תוצאות הסקר, שהראו על 56 מנדטים, לעומת 45 מנדטים - 30 לליכוד ו-15 לישראל ביתנו - המוערכים לשתיהן יחד, בריצה נפרדת. ההבדל הלא-מהותי בין הרצוי למצוי בתוצאות האיחוד, הוביל לסגירת הפרטים האחרונים עם ליברמן, לפני ההכרזה הערב.

בנימין נתניהו ומנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אביגדור ליברמן, 1997. AP
חוזרים לשתף פעולה. נתניהו וליברמן, כשהאחרון כיהן כמנכ"ל הליכוד/AP

בליכוד מעריכים שהריצה המשותפת תהיה כך שנתניהו יהיה ראשון, ליברמן שני ולאחר מכן על כל שני מועמדים מהליכוד יהיה מועמד מישראל ביתנו. מעבר לסקר המחמיא, לכאורה, ההערכה היא כי מספר סיבות הובילו להחלטה על ריצה משותפת של הרשימות, ובמרכזן החשש מהתחזקותו בליכוד של איש הימין משה פייגלין מחד, והתחזקות חיים כץ בסיעת הליכוד מאידך.

אם תוצאות הבחירות ידמו לסקר שנערך עבור נתניהו, אזי הנשיא לא יתלבט על מי להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה – שכן הליכוד-ישראל ביתנו צפויים לגרוף למעלה מ-50 מנדטים. סיבה נוספת היא נושא המשילות: נתניהו חשש מאוד מכך שאחרי הבחירות גם אם יוטל עליו להרכיב את הממשלה, יהיו בה מפלגות קטנות, על דרישותיהן - דבר שיקשה עליו את חופש הפעולה. ההערכה במערכת הפוליטית היא שנתניהו מבקש לאותת לגוש השמאל שבעוד הם מגייסים "כוכבים" חדשים כמעט מדי יום, הוא מרכיב מפלגה גדולה, בדומה למפא"י ההיסטורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully