וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גזענות בנצרת עילית: "ילדינו לא יתחנכו עם ערבים"

קובי דוד

25.10.2012 / 9:16

פרויקט של משרד החינוך המנסה לשלב בין ילדי גן יהודים וערבים עורר סערה בעיר. ההורים מאיימים בשביתה: "הבת שלי לא תתחבר עם ילד או ילדה ערבים. נעשה הפרדה מוחלטת בגן"

פרויקט של משרד החינוך, המנסה לשלב בין ילדים יהודים לערבים, הצליח לעורר סערה גדולה בעיר המעורבת נצרת עילית, בה מתגוררים כבר שנים רבות יהודים לצד ערבים. הורי הילדים בגן החובה "לילך" מאיימים לסגור את הגן ולהשבית את הלימודים, אם הפרויקט יחל לפעול בימים הקרובים כמתוכנן.

גן "לילך", השוכן בשכונת הר יונה בעיר, נבחר בתחילת השנה להתנסות בפיילוט ייחודי של משרד החינוך. המיזם החדש "הכר את השונה" נועד לחבר בין יהודים לערבים תחת השאיפה לדו-קיום בין שני העמים. במסגרת הפרויקט, יארחו מדי שבוע ילדי הגן את ילדי גן "ניצן", בו מתחנכים ילדים ערבים המתגוררים בנצרת עילית. יחד, הם ייחשפו למנהגים השונים בין שתי התרבויות, וינסו לקיים שיתופי פעולה חינוכיים בין שני הגנים לאורך השנה.

גן ניצן , נצרת עלית , אוקטובר 2012. ערן גילווארג
"אני לא אתן יד לכך שהבת שלי תלמד על המנהגים והמסורת של בני העדה הערבית". גן "ניצן" בו מתחנכים ילדים ערבים/ערן גילווארג

את המפגש המיוחל מנסים ועד הורי הילדים למנוע בכל דרך אפשרית. "אני לא אתן יד לכך שהבת שלי תלמד על המנהגים והמסורת של בני העדה הערבית". הסביר יו"ר הוועד בשיחה עם וואלה! חדשות. "מספיק לי שאנחנו גרים בשכנות זה לצד זה. אין צורך שהילדים שלנו יתחנכו עם ערבים". בגן "לילך" לומדים כ-22 תלמידים, ביניהם גם שלושה ילדים ערבים. "אין לנו שום דבר נגדם", מבהיר. "אני לא רואה לנכון שבעתיד הבת שלי תתחבר עם ילד או ילדה ערבים. היא לא חונכה על כך בבית".

אחת האימהות הוסיפה: "אני לא מבינה למה הבן שלי צריך ללמוד על חג המולד או על שאר מנהגים לא יהודים. "אנחנו חיים במדינת ישראל, מדינה בעל צביון יהודי. אין טעם לנסות לחנך את ילדינו אחרת".

ההורים המודאגים מיהרו לפנות אל רב העיר בנצרת עילית, הרב ישעיהו הרצל, בתקווה שזה ינסה לשכנע את ראש העירייה, שמעון גבסו, לבטל את הפרויקט. "הנושא נמצא בבדיקה. אני מבין את רצון ההורים. יש לנו מספיק בעיות עם איך להשתלב אחד עם השני בתוך העם שלנו", סיפר הרב ישעיהו. לדבריו, הדו-קיום בעיר נשמר בצורה טובה לאורך השנים. "כל אחד רשאי לחיות את חייו לפי רצונו. הורי הילדים חוששים שהקרבה שתיווצר עלולה לגרום לבעיות בעתיד. כמו חשש להתבוללות, או לחשיפה של מאכלים לא כשרים".

גן ניצן , נצרת עלית , אוקטובר 2012. ערן גילווארג
"אנחנו נעשה הפרדה מוחלטת בגן, גם אם מדובר במחיר של סגירת הגן"/ערן גילווארג

ועד ההורים, שפנה לרשות המקומית ולגורמים במשרד החינוך במחוז הצפון, מאיים כי אם לא יימצא פתרון בהול, ישבית את הלימודים או יסגור את הגן. "אנחנו נעשה הפרדה מוחלטת בגן", הוסיף יו"ר הועד, "גם אם מדובר במחיר של סגירתו". חבר מועצת העירייה ומועמד לרשות העיר, זאב הרטמן, הוסיף: "אנחנו רואים בחומרה רבה את האירוע. אני אפנה לשר החינוך ואעמיד בפניו את חומרת הבעיה. אין לי צל של ספק שהפרויקט הזה לא יקרום עור וגידים".

מעיריית נצרת עילית נמסר בתגובה: "נקבע מפגש משותף לנציגי ההורים עם ראש העיר, שמעון גפסו, ומנהלת המחוז במשרד החינוך, ד"ר אורנה שמחון. אנו משוכנעים כי בשיח והידברות ניתן לפתור את העניין".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ''מדובר בתכנית פדגוגית, חינוכית וערכית המאושרת על ידי המשרד הראשי. הנושא מטופל לגופו של עניין על ידי המחוז, הפיקוח, ההורים והרשות המקומית וכבר זומן מפגש לשיח משותף בין כל השותפים, למועד קרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully