וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סודן: "נתלונן על התקיפה הישראלית במועצת הביטחון"

ניר יהב

24.10.2012 / 20:43

שר ההסברה הסודני הודיע כי ארצו תפנה לאו"ם בשל הפיצוץ במפעל הנשק, "למרות שהמדינות הגדולות נוטות תמיד לטובת ישראל". צבא סודן: "בידינו אמצעים שחשפו מי המפציץ"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

סודן מתכננת לפנות למועצת הביטחון של האו"ם בתגובה לתקיפת מפעל נשק בבירתה חרטום, שבוצעה לטענתה על ידי ישראל – כך הודיע שר ההסברה והתרבות של סודן, אחמד בילאל עוסמאן.

"המפעל מייצר נשק רגיל. ישראל רוצה לפגוע ביכולות ההגנה של סודן", הוסיף. "איננו מחזיקים בנשק מפותח כמו ישראל, ואנו מכבדים את החוק הבינלאומי. על כן נפנה למועצת הביטחון, למרות שאנו יודעים שהמדינות הגדולות נוטות תמיד לטובת ישראל".

פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
"בכוונתנו להמשיך לאבטח בכוחות מתוגברים את האתרים האסטרטגיים הנוספים במדינה"/רויטרס

כמו כן, ציין עוסמאן כי המטוסים הישראליים שתקפו את המפעל השתמשו בציוד שיבוש תדרים אלקטרוני מתוחכם, שנועד למנוע את גילויים עם כניסתם לסודן. מוקדם יותר אף אמר כי סודן "שומרת לעצמה את הזכות להגיב לתקיפה", והוסיף כי "ממשלת סודן תקיים ישיבת חירום מאוחר יותר היום, על מנת לדון בתגובה אפשרית לפעולה התוקפנית הזו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"האבטחה באתרים האסטרטגיים בסודן תוגברה"

בתוך כך, דובר צבא סודן אמר כי יש עדויות רבות שמוכיחות כי ישראל היא זו שהפגיזה את המפעל. "יש ברשותנו אמצעים ביטחוניים ומודיעיניים חדישים המאפשרים לנו לגלות מה בדיוק קרה, מי הפציץ ומה נסיבות המתקפה", הוסיף.

דובר משטרת סודן התייחס אף הוא לתקיפה: "נקטנו באמצעים הנדרשים כדי להיאבק בכל האיומים הביטחוניים. אנו נמצאים בכוננות מלאה ובכוונתנו להמשיך לאבטח בכוחות מתוגברים את האתרים האסטרטגיים הנוספים במדינה. בנוסף, בתי החולים של הצבא והמשטרה נמצאים בכוננות מלאה".

התקיפה לכאורה אירעה לפנות בוקר במפעל נשק בדרום הבירה. "ארבעה מטוסי קרב תקפו את המפעל בחרטום", אמר מוקדם יותר עוסמאן. לדבריו, בתקיפה נהרגו שני בני אדם ונזק רב נגרם למפעל. עדי ראייה בבירת סודן טענו כי זמן קצר לפני שנשמע הפיצוץ, נשמעו קולות של כלי-טיס או טילים באזור. המפעל, המכונה "ירמוכ", נמצא בבעלות ממשלה סודן.

לפני כשנה דווח כי משמרות המהפכה של אירן, המקיימת שיתוף פעולה צבאי עם סודן, הבריחו טילים רוסים מתקדמים מלוב אל סודן. כמו כן, מאות מאנשי משמרות המהפכה הגיעו לסודן כדי לסייע לצבא המדינה במאבק נגד המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully