וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ מסתורי במפעל בסודן: "ישראל אחראית לתקיפה"

יוסי מלמן

24.10.2012 / 15:15

הלילה החריד פיצוץ גדול את חלקה הדרומי של חרטום. עדי ראייה בבירה הסודנית דיווחו ששמעו כלי-טיס חגים באוויר. שר ההסברה: "סודן שומרת לעצמה את הזכות להגיב לתקיפה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

פיצוץ מסתורי נשמע לפנות בוקר (רביעי) במפעל נשק בדרום חרטום, ובממשלת סודן ייחסו את התקיפה בבירה לישראל. "ארבעה מטוסי קרב תקפו את המפעל בחרטום", ציין שר ההסברה, אחמד בלאל אוסמן, שהוסיף כי "סודן שומרת לעצמה את הזכות להגיב לתקיפה". לדבריו, שני בני אדם נהרגו בפיצוץ ונזק רב נגרם למפעל. עדי ראייה בבירת סודן טענו כי זמן קצר לפני שנשמע הפיצוץ, נשמעו קולות של כלי-טיס או טילים באזור. המפעל, המכונה "ירמוכ", נמצא בבעלות ממשלה סודן.

מושל חרטום, עבדול רחמאן אל-חידאר, לא התייחס לדיווחים הללו, ואמר כי מקור הפיצוץ היה באחד מהמחסנים במפעל הצבאי. לפי כמה דיווחים, ייתכן שישנם הרוגים כתוצאה מהפיצוץ, ונגרם נזק למפעל ולסביבתו. יצוין כי מדובר בדיווחים סותרים.

פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
מפעל "ירמוכ" בסודן אחרי הפיצוץ, לפנות בוקר/רויטרס

כלי תקשורת זרים שדיווחו על הפיצוץ הזכירו כי בעבר בוצעו פעולות לסיכול הברחות נשק מסודן ממצרים לעזה, אשר יוחסו לישראל. בין השאר, הוטבעו ספינות והופצצה שיירה של מבריחים שהובילה כלי נשק. ככל הנראה, הנשק נועד להגיע לידי חמאס או לג'יהאד האיסלמי. בנוסף, חוסלו כמה פעילים שהיו מעורבים בהברחות הנשק הללו.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
פיצוץ במפעל "ירמוכ" בחרטום. סודן, 23 באוקטובר 2012. רויטרס
זירת הפיצוץ, לפנות בוקר/רויטרס

פעולות נוספות בשטחי סודן הוסברו ככאלו שנועדו לסכל את שיתוף הפעולה של אירן עם ארגוני הטרור ברצועת עזה. ב-1998 הפציצה ארה"ב מפעל לתרופות בסודן, שנחשד כי היה בבעלותו של מנהיג אל-קאעדה לשעבר אוסמה בן-לאדן, שחסה בשעתו בסודן לפני שנמלט לאפגניסטן. התקיפה הייתה תגובה לפיגועים בשגרירות האמריקניות בקניה ובטנזניה, שנהגה על ידי בן לאדן וגרם למותם של מאות בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully