וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר הרשקוביץ קרא לבנט: "הצטרף אליי ולאורלב"

שר המדע והטכנולוגיה הודיע על הסרת מועמדותו לראשות הבית היהודי, ועל חבירתו לאורלב, מועמד השניים לתפקיד יושב הראש. "אנו קוראים לנפתלי בנט להצטרף להנהגה המשולשת"

צילום: אבי כהן, עריכה: טל רזניק

שר המדע והטכנולוגיה דניאל הרשקוביץ הודיע הערב (שני) על הסרת מועמדותו לראשות מפלגת הבית היהודי ותמיכה בח"כ זבולון אורלב לתפקיד. השניים כינסו הערב מסיבת עיתונאים בה הודיעו על חבירתם כאשר מי שעלול להיפגע מהשותפות החדשה הוא המועמד המוביל לראשות המפלגה, נפתלי בנט. "התייחסתי למודל של ש"ס שמכיל שלושה כיסאות, אנחנו מציבים כעת אתגר בפני נפתלי בנט להצטרף להנהגה משולשת. נסכים על כך תוך ויתורים הדדיים, והשמועות אומרות שיש נכונות מצדו לשקול זאת. אם יענה לאתגר - נשמח כפל כפליים", אמר הרשקוביץ.

שר המדע דניאל הרשקוביץ בטקס הענקת פרס למדענים מצטיינים, אוקטובר 2010. אורי לנץ
התרשם מהמודל של ש"ס. הרשקוביץ/אורי לנץ

אלא שגורמים בכירים במפלגה טוענים כי מי שבחשו במהלך האיחוד היו ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקורביו, שאינם מעוניינים שבנט, שהיה עד כה בעל הסיכויים הטובים ביותר להוביל את מפלגות הציונות הדתית לבחירות הקרובות, יעמוד בראש המפלגה. בין נתניהו לבנט קיימת איבה מאז עזב האחרון את לשכתו של ראש הממשלה לשעבר ב-2007 ומעבר לכך, בליכוד חוששים ממצב בו בנט ייקח עימו מצביעים שיפחיתו מכוחם בבחירות הקרובות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ח"כ אורבך: "החבירה מוציאה שם רע לפוליטיקה"

"שמענו ניסיון של ספין שמדובר בהתערבות של לשכת ראש הממשלה", התייחס הרשקוביץ לטענות. "אני רוצה שיהיה ברור: לא היה כל קשר ישיר או עקיף עם לשכת ראש הממשלה. אני חושב שיש כאן ספין שמנסה להטות את המצב, זה לא סוד שמערכת היחסים בין נפתלי בנט ידעה עליות ומורדות", הוסיף, והדגיש כי מערכת היחסים העכורה בין בנט לנתניהו נובעת מכך שלפני שנה טען כי לבני טובה ממנו למפעל ההתנחלויות

בין הרשקוביץ לאורלב לא שררו יחסים טובים בשנים האחרונות כאשר בין היתר יצא השר לא אחת כנגד המועמד לראשות המפלגה. על פי הגורמים במפלגה, הרשקוביץ קיבל ביטחונות מאורלב שיזכה בתפקיד השר הבכיר במפלגה במידה ואורלב יעמוד בראש המפלגה. אלא שהרשקוביץ חשש כי אורלב לא ינצח ולפי הגורמים קיבל הבטחה מגורמים בסביבת ראש הממשלה כי אם לא ימונה לשר בבחירות הקרובות, ימונה בעתיד לנשיא אוניברסיטת בר אילן. בסביבת הרשקוביץ דחו את הטענות בתוקף, ובסביבת נתניהו סירבו להתייחס לדברים.

ממטהו של בנט נמסר בתגובה כי "אלה הם פרפורי הגסיסה של הפוליטיקה הישנה והעסקנית אבל הציבור מחפש מנהיגות ולא סידור עבודה. משהו חדש מתחיל בציונות הדתית ואף תרגיל או ג'וב כזה או אחר לא יכול לעצור את זה". ח"כ אורי אורבך, התומך בבנט, הגיב לדברים ואמר כי "החבירה מוציאה שם רע לפוליטיקה ואפילו לזו של המפד"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully