וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועם שליט: "גלעד יספר מה שירצה מתי שיהיה נכון"

קובי דוד

20.10.2012 / 20:10

בראיון מיוחד לוואלה! חדשות שנה לאחר שובו של בנו משבי החמאס, מודה נועם שליט: "זו הייתה שנה מאושרת לאחר חמש שנים וחצי קשות". על כניסתו לפוליטיקה: "אין לגלעד קשר לזה"

1941 ימים, שהם חמש שנים וכמעט ארבעה חודשים, פילל נועם שליט לקבל בחזרה את בנו בריא ושלם. שנה חלפה מאותו רגע היסטורי, שנחקק בלבם של מיליונים בישראל וברחבי העולם, בו שוחרר בנו, גלעד שליט, משבי החמאס. לאחר אין ספור ראיונות עצובים ומלאי תקווה, שליט האב מסכם את השנה המאושרת בחייו, לצד גילויי אופטימיות וסימני התחדשות.

"זו הייתה שנה של השתקמות עבור גלעד", מספר נועם בראיון מיוחד לוואלה! חדשות. "גלעד חזר לעסוק בכל הדברים שחסרו לו בזמן השבי. הוא מאוד אוהב לטייל בטבע, לראות נופים ולצפות במשחקי כדורסל". את חמש השנים שקדמו לשנה האחרונה הוא מסכם כ"מסע ארוך ומייגע שלבסוף, לשמחתנו, הסתיים עם סוף טוב".

חמאס חשף תמונות חדשות של גלעד שליט רגע לפני שחרורו

גלעד שליט עם נועם שליט ובנימין נתניהו בבסיס תל נוף, אוקטובר 2011. דובר צה"ל
נועם וגלעד ביום שחרורו מהשבי, לצד ראש הממשלה ושר הביטחון/דובר צה"ל

נועם זוכר היטב את הרגע בו פגש את בנו לראשונה בתום תקופה כה ארוכה. "הסתכלתי ישר על פניו. שנינו חייכנו אחד לשני. אני לא בדיוק זוכר מה אמרתי לו באותו רגע". הוא משחזר. לאחר סדרת בדיקות ראשוניות, יצא גלעד יחד עם משפחתו למצפה הילה, שם המתינו לו בדריכות והתרגשות רבה רבבות של אזרחים, פעילים, קרובי משפחה וכלי התקשורת שסיקרו את האירוע ההיסטורי. "זה היה יום מלא וגדוש ברגש. הדרך הייתה ארוכה עד לביתנו במצפה הילה, שם קיבלו אותנו בהתרגשות גדולה. גלעד צפה מהמסוק בכל האנשים שבאו לקבל אותו והתרגש".

משוחרר עסקת שליט: ”אני וגלעד מרגישים אותו הדבר”

דווקא בלילה הראשון בו חזר גלעד לביתו, בני המשפחה בחרו ללכת לישון מוקדם. "היינו כל כך עייפים", הוא נזכר. "זה בהחלט היה לילה ראשון בו ישנו בלי דאגות, לאחר שהדאגה הכי גדולה כבר הייתה מאחורינו". לדבריו, תוך זמן קצר יחסית ביקש גלעד לחזור לשגרת חיים רגילה. "גלעד נהנה לעשות את אותם דברים שכל בחור צעיר בגילו עושה. הוא אדם בוגר שיודע להחליט לבד מה הכי טוב עבורו", הוא מסביר. "אנחנו שם כדי לייעץ לו כשהוא צריך. את זמנו הפנוי הוא מבלה עם חבריו, בני גילו".

"מאחל לגלעד זוגיות טובה, לימודים וקריירה"

בקרוב, צפוי גלעד להתחיל במסלול לימודים אקדמיים. "הוא עדיין לא בחר מה הוא רוצה ללמוד", מספר אביו. "אני בטוח שהוא יבחר את הדבר שהכי נכון לו". על האפשרות שבנו יעזוב בקרוב את הקן הוא אומר: "כרגע זה לא עומד על הפרק. אם הוא יבחר במוסד לימודים מרוחק, מטבע הדברים הוא יצטרך לעבור לגור בסמוך. אני מאחל לו זוגיות טובה, לימודים וקריירה. בייחוד לעשות רק דברים שעושים לו טוב".

לאחרונה התחתן בנו הבכור של נועם, יואל, עם בת זוגו יערה שהייתה שותפה מלאה במטה המאבק לשחרור גלעד. "אין ספק כי השנה הזו הייתה מאושרת וטובה לאחר חמש שנים וחצי קשות", מכריז נועם בחיוך. "יש לנו הרבה נחת מאז שגלעד שב הביתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נועם שליט ושלי חיימוביץ, בבית מפלגת העבודה, אחרי ששליט הודיע על התמודדותו על כסא ברשימת העבודה, ינואר 2012. דרור עינב
"יוצר הפרדה ברורה בין חזרתו של גלעד לבין החיים האישיים שלי". נועם שליט עם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ'/דרור עינב

למרות שחלפה שנה ארוכה בה מרבית מפעילי מטה המאבק שבו לחייהם הרגילים, נועם מספר שעם חלקם גלעד ומשפחתו שומרים על קשר חם. "אנחנו שומרים על קשרים טובים עם קבוצת פעילים, יש גם כאלה שהקשר נותק, מאחר שכל אחד המשיך בחייו". הוא מודה. "לולא אותם פעילים שהצטרפו למאבק, לא היינו מצליחים לשרוד את כל התקופה הקשה הזו. אני ואביבה מעריכים ומוקירים כל אחד מהם, שעשה ככל שביכולתו למען גלעד".

מהנדס עסקת שליט: מי הוא ראש המודיעין המצרי?

בימים אלה, עם הקדמת הבחירות לרשות הממשלה, עסוק נועם בבחירות המקדימות למפלגת העבודה. "אני יוצר הפרדה ברורה בין חזרתו של גלעד לבין החיים האישיים שלי", הוא מסביר ומדגיש: "לגלעד אין קשר לכל זה". לסיכום, הוא שב ומבקש להניח לבנו להשיב את חייו למסלולם: "גלעד מבקש שיניחו לו, ויתנו לו את החופש שלו. הוא יספר את מה שירצה מתי שיהיה לו נכון".

שנה לשחרור שליט: מה קרה בישיבת הממשלה הדרמטית?

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully