וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעש אדמה בעוצמה 5.0 בים התיכון הורגש בישראל

רמי שני

19.10.2012 / 8:38

מוקד הרעש היה מצפון למצרים והורגש גם בארץ, אך מהמכון הסיסמולוגי נמסר כי לא התקבלו דיווחים מאזרחים שחשו ברעידה. ביום ראשון ייערך תרגיל מוכנות של פיקוד העורף

תרחיש מקדים לתרגיל העורף ביום ראשון? רעידת אדמה בעוצמה 5.0 בסולם ריכטר נמדדה בשעה 5:35 הבוקר (שישי) באגן המזרחי של הים התיכון. על פי המכון האירופאי-ים תיכוני למדידת רעשי אדמה, מוקד הרעש היה במרחק של 160 קילומטרים מצפון-מזרח לעיר אלכסנדריה שבמצרים והוא הורגש גם באזור ישראל. עם זאת, במרכז הסיסמולוגי מציינים כי לא התקבלו דיווחים מאזרחים שחשו ברעידה, ולא נמסר על נפגעים או נזק שנגרם כתוצאה מהרעש. כאמור, ביום ראשון הקרוב יערוך פיקוד העורף תרגול ארצי לתרחיש של רעידת אדמה.

בחודש יולי פקד רעש אדמה את אזור האי רודוס בים התיכון. מהמכון הססמולוגי בישראל נמסר כי עוצמת הרעש, שהיה בשעה 16:55 לפי שעון ישראל, הייתה 5.7 דרגות בסולם ריכטר. מוקד הרעש היה דרומית מזרחית לאי רודוס, כ-570 קילומטרים מחופיה הצפוניים של ישראל ובעומק של חמישים קילומטרים מתחת לפני הים. ישראלים רבים מכל רחבי הארץ התקשרו למכון ודיווחו כי הרגישו רעידות גם בביתם, חרף המרחק הרב ממוקד הרעש. לפי שעה, בישראל לא דווח על נפגעים. גם מרודוס לא התקבלו דיווחים על נזק.

חודשיים קודם לכן הורגשה רעידת אדמה בעוצמה של 5.3 בסולם ריכטר בכל רחבי הארץ. מוקד הרעש היה בין ביירות וקפריסין. במרכז השליטה של המשטרה בצפון התקבלו למעלה מ-200 קריאות של אזרחים בעקבות רעידת האדמה. חלק מהאזרחים שהתקשרו עזבו בבהלה את בתיהם וניידות של המחוז הצפוני סיירו ביישובים השונים. עיקר הקריאות הגיעו מאזור צפת, עמק בית שאן, מגדל העמק, אזור הגליל המערבי ואזור חיפה. לא נגרם נזק ולא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully