וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארזת לבד את שלד הטי-רקס בן 70 מיליון השנה?

אריק פרוקופי הבריח ממונגוליה לארצות הברית שלד של קרוב משפחה של הדינוזאור האימתני ששלט בכדור הארץ לפני עשרות מיליוני שנים. ממשלת מונגוליה עצרה את המכירה

אזרח אמריקאי תושב פלורידה נעצר אתמול (רביעי) בחשד שהבריח לארצות הברית ממונגוליה שבמרכז אסיה שלד של דינוזאור בן 70 מיליון שנים - קרוב משפחה אסייתי של הטירנוזאורוס-רקס, או בשמו המוכר יותר ה"טי-רקס". ברשויות האכיפה האמריקאיות טוענים כי לא מדובר בשלד הדינוזאור הראשון שהחשוד, אריק פרוקופי בן ה-38, הבריח, וכי בעבר העביר גם שלדים של דינוזאור מסוג מיקרו-רפטור (Microraptor) מסין, וגם שלד של סארולופס-אנגוסטירוסטריס (Saurolophus angustirostris) ממונגוליה.

טירנוזאורוס רקס. AP
פרוקופי חשוד שהבריח שלדים של עוד שני סוגי דינוזאורים. שלד טי-רקס/AP

פרוקופי ניסה למכור את שלד הדינוזאור במכירה פומבית בניו יורק בחודש מאי השנה, אולם הממשלה המונגולית שגילתה את דבר המכירה טענה כי העצמות הוברחו באופן בלתי חוקי משטחה ולכן חל איסור למכור אותן. רשויות האכיפה האמריקאיות החרימו את העצמות מיד לאחר מכן. פרוקופי ,שדחה את טענות ההברחה, פעל במשך שנה לשימור העצמות והרכבתן לשלד שלם - נמסר מבית המכירות הפומביות שניסה למכור את השלד.

התובע הראשי בניו יורק, פריט בחררה, כינה את פרוקופי "שוק שחור של איש אחד במאובנים פרה-היסטוריים", והסביר כי לכידת שלד הדינוזאור האימתני היא רק קצה הקרחון. פרוקופי נאשם בהברחת מוצרים בלתי חוקיים לשטח ארצות הברית, ומכירתם, ואם יורשע הוא צפוי לקבל עונש של בין חמש ל-20 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully