וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתרה התעלומה הימית: העין הענקית - של דג חרב

ארגון שימור חיי הבר של פלורידה הודיע כי העין הכחולה והמסתורית שנמצאה בשבוע שעבר על ידי עובר אורח, ככל הנראה הייתה שייכת לדג חרב. ההערכה: "נעקרה על ידי דייג מקומי"

התעלומה נפתרה: העין המסתורית שנמצאה בשבוע שעבר לאחר שנשטפה לחופי פלורידה, שייכת לדג חרב – כך הודיע ארגון שימור חיי הבר והדגה במדינה. בהודעת הארגון נמסר כי צבע העין, גודלה והמבנה שלה, כמו גם מבנה העצם שמקיפה אותה, הסגירו את הפתרון. כעת ממתינים בקהילת הביולוגיה הימית לתוצאות הבדיקה הגנטית, על מנת לאשר באופן סופי את ההערכה.

לדברי החוקרת ג'ואן הררה, שפרסמה את ההודעה באתר מכון המחקר של הארגון בסיינט פטרסבורג, העין לא נותקה מבעליה באופן מקרי כפי שהוערך בתחילה – אלא נעקרה ממקומה במכוון על ידי דייג מקומי. "בהתבסס על סימני החיתוך הישרים מסביב לעין, אנו מעריכים כי היא הוסרה על ידי דייג ולאחר מכן הושלכה", כתבה הררה בהודעה. בעונה זו של השנה דיג דגי חרב הינו שכיח במיוחד בחופי דרום פלורידה.

דג חרב. ShutterStock
מי מביט לעברי מהמים? דג חרב/ShutterStock

ביום רביעי האחרון, הופתע עובר אורח שטייל לאורך חוף בדרום פלורידה לגלות לצד הדרך עין ענקית וכחולה, שגודלה בערך כשל תפוז. לאחר מציאת העין, יצר המוצא הישר קשר עם הרשויות המקומיות והאיבר המיותם נלקח לסדרת בדיקות על מנת לבדוק את מקורו. בתחילה העריכו חוקרים כי מדובר בעינו של דיונון, אולם לא פסלו את האפשרות כי מדובר גם בעינו של דג חרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully