וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנחלים: "הצלחנו לתעד פלסטינים כורתים עצי זית"

יהושע בריינר

15.10.2012 / 23:37

בתגובה לדיווחים של ארגוני שמאל על השחתת עצים של פלסטינים, פתחו בוועד מתיישבי השומרון במבצע תיעוד משלהם. אחד מבעלי הקרקע הפלסטינית בה צולם הסרטון: "זו גזימה שגרתית"

צילום: וועד מתיישבי השומרון, מתוך יו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

"הצלחנו לתפוס על חם את הפלסטינים כורתים את עצי הזית שלהם - וממהרים להאשים את המתנחלים", כך אומרים היום (שני) מתנחלים בשומרון. זאת, בעקבות סרטון וידאו שצילמו בו מתועדים מספר של פלסטינים שעסקו במסיק זיתים בקרקע פלסטינית סמוך להתנחלות אלון מורה, שוברים את ענפיו של אחד העצים. לטענת המתנחלים, הדבר מעיד באופן ברור כי בניגוד לטענות הפלסטינים וארגוני השמאל, תושבי הכפרים בעצמם משחיתים עצים, ולאחר מכן ממהרים להאשים בכך את תושבי היישובים היהודים באזור. הודעה של ארגון "בצלם" שיצאה במקביל, אשר דיווחה כי פלסטינים מהכפר דיר אל חטב גילו 11 עצים שהושחתו, מחזקת לדברי המתנחלים את טענתם, לצד צילומי הווידאו.

אתמול פנו מתנדבי ועד מתיישבי השומרון והמועצה אזורית שומרון לתושבי האזור בבקשה להתקין מצלמות במכוניותיהם, על מנת לתעד את מה שהם מכנים "פרובוקציות של פלסטינים ופעילי שמאל קיצוני". בתגובה לדיווחים שונים שהתקבלו בשנים האחרונות מצד ארגוני שמאל על מקרים בהם עקרו מתנחלים עצי זית השייכים לפלסטינים, ארגן ועד מתיישבי השומרון בשיתוף המועצה האזורית שומרון קורס צילום לתושבים ולמתנדבי הוועד, לקראת עונת המסיק שנפתחת בימים אלה. יושב ראש הוועד, בני קצובר, נראה מדבר בסרטון שהפיצו המתנחלים על התיעוד. "תיעדנו את הכורתים. הם רוצים להבעיר מזה אש, אולי לתנורים שלהם, אולי לעלילות נגד המתיישבים", הוא אמר. "מה גם שעושים את זה בקרבת היישובים, והם מנצלים את זה לא פעם לתצפיות ואחר כך לאירועים ביטחוניים".

"פעילי השמאל הקיצוני מחרחרים פרובוקציות"

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר כי "עונת המסיק הפכה בשנים האחרונות להיות עונת המסית". הוא קרא למערכת הביטחון למנוע את הגעתם של פעילי שמאל זרים לאזור. "לאור הפרובוקציות של השמאל קיצוני בתקופת המסיק בשנים הקודמות, ההתיישבות השקיעה מאמצים רבים בתיאום עם צה"ל על מנת למנוע מארגוני שמאל קיצוני ומהרשות הפלשתינית לנצל את המסיק לפרובוקציות ופעולותיהם", הוסיף מסיקה. "יש להרחיק מהאזור את פעילי השמאל הקיצוני המחרחרים פרובוקציות ובכך למנוע את האירועים הללו ולסיים את המסיק בשקט".

למרות טענות המתנחלים, ייתכן והתיעוד הנראה בסרטון, בו נראים גם חיילי צה"ל ומנהל אזרחי אשר הגנו באותה שעה על הפלסטינים באזור בשל קרבת המטע להתנחלות, הינו הליך שיגרתי של מסיק זיתים שכן לא אחת כורתים בעלי העצים בעצמם את הענפים על מנת שלו יניבו יבול גם בעונה הבאה. רק אתמול שלחו ארבעה ארגוני שמאל מכתב חריף לשר הביטחון בעקבות שורה של דיווחים על השחתת עצי זית של פלסטינים מתחילת עונת המסיק שהחלה בשבוע שעבר. לטענת הארגונים, מתחילת העונה השחיתו מתנחלים 450 עצי זית ובתגובה הם דרשו כי צה"ל ומערכת הביטחון תגביר באופן משמעותי את השמירה על המטעים הפלסטינים.

אחד מבעלי הקרקע בה צולם הסרטון, איסמעיל איסמעיל מהכפר דיר אל חטב, דחה בשאט נפש את טענות המתנחלים. "בצילום של המתנחלים רואים את האנשים מוסקים עץ זית ואת אחד מהחקלאים מטפל בעצים וגוזם ענפים. זה דבר שגרתי". הוא הוסיף כי העצים עליהם דיווח ארגון "בצלם" לא נמצאים באותו המקום, וכי "אופן קטיעת הענפים שונה". לדבריו, באזור מותקנות מצלמת אבטחה צבאית, והחקלאים יגישו תלונה במרכז התקשורת חווארה ביום חמישי וידרשו מהצבא להעביר את התיעוד למשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully