וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה אישרה: ועדה מסדרת במקום פריימריז

פנחס וולף

14.10.2012 / 18:20

יו"ר קדימה, שאול מופז, יעמוד בראש הוועדה שתרכיב את רשימת המפלגה לבחירות לכנסת ה-19, יחד עם שלושה חברים נוספים. ח"כ צלנר: "קדימה חייבת להתחדש ולרענן שורות"

צילום: דניאל בוק, עריכה: מיכאל ברגמן

חברי סיעת קדימה שהתכנסו היום (ראשון) בבית המפלגה בפתח תקווה אישרו החלטה לביטול הבחירות המקדימות המפלגה לרשימה לכנסת, ומינוי ועדה מסדרת שתרכיב את הרשימה. 21 מתוך 28 חברי הכנסת של קדימה שהשתתפו בכינוס, תמכו במהלך, פרט לח"כ מגלי והבה. לאחר קבלת האישור בסיעה תובא ההצעה לאישור מועצת קדימה ביום חמישי הקרוב. "חברי כנסת פנו אלי כדי לקבוע הוראת שעה לביטול הפריימריז לשם ריכוז המאמץ מול נתניהו", הסביר יו"ר קדימה, ח"כ שאול מופז, בישיבה. "נביא את נוהל קבלת ההחלטות בוועדה המסדרת בפני הסיעה לפני תחילת עבודתה", הוסיף.

יו"ר קדימה שאול מופז בסיעת קדימה, יולי 2012. עומר מירון
יעמוד בראש הוועדה. שאול מופז/עומר מירון

במהלך הישיבה דרש ח"כ רוני בראון כי מופז יעמוד בראש הוועדה, שתורכב משני חברים נוספים, שאינם חברי כנסת. מנגד, ח"כ מאיר שטרית טען כי חמשת חברי הכנסת מטעם המפלגה, שהגיעו למקומות הראשונים בפריימריז הקודמים, צריכים לכהן כחברי הוועדה. בראון הודיע כי אם הצעת שטרית תתקבל, הוא מוותר על התפקיד, כיוון שהוא נמצא בחמישייה הראשונה של הסיעה. בכינוס הוחלט כי מופז יעמוד בראש הוועדה, בנוסף לשלושה חברים שזהותם אינה ידועה לפי שעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"אין לנו פריבילגיה למאבקים פנימיים"

המצב הפנים-מפלגתי הרעוע בקדימה לא מיטיב עם מופז. הסקרים צופים למפלגה הגדולה ביותר בכנסת הנוכחית מספר חד-ספרתי בכנסת ה-19. כאשר הכיסאות של כ-20 מחברי הכנסת של קדימה מתנדנדים, מופז מבין שכל אלה שלא ייבחרו בפריימריז, במקרה טוב הם יהפכו לפאסיביים במערכה על הבוחר הישראלי, ובמקרה הרע מבחינתו הם יחפשו מקומות במפלגות אחרות. מהרגע שהכנסת תפוזר כל חבר כנסת יהיה רשאי לעבור למפלגה אחרת מבלי שיוטלו עליו סנקציות. לכן, מופז שאף לבטל את הבחירות המקדימות ולמנות ועדה.

ח"כ יובל צלנר אמר בעקבות ההחלטה שהתקבלה כי "קדימה חייבת להתחדש ולרענן את שורותיה כדי להוות שוב גורם רלוונטי המכתיב סדר יום. האידיאולוגיה שבגינה עזבנו את מפלגות האם והקמנו את קדימה, רלוונטית היום כפי שהייתה ביום שבו הכריז ראש הממשלה דאז, אריאל שרון, על הקמת המפלגה". צלנר הוסיף כי "אין לנו את הפריבילגיה להשקיע מאמצים במאבקים פנימיים מיותרים, שעה שמדינת ישראל עומדת בפני קריסה כלכלית וקטסטרופה מדינית. זה הזמן להפגין מנהיגות ואחריות לאומית, גם במחיר אישי".

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר בעקבות החלטת חברי קדימה להקים את הוועדה כי "זו ועדה מפרקת ולא ועדה מסדרת. מפלגת קדימה היא גוויה פוליטית חסרת ערכים שתיעלם בקרוב מדפי ההיסטוריה של מדינת ישראל. בשביל ועדה מסדרת צריך מנדטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully