וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן אחראית למתקפות סייבר נגד ארה"ב

גורמים אמריקאים טענו כי רשת האקרים אירנית פגעה במוסדות פיננסיים בארה"ב ובחברות אנרגיה במפרץ הפרסי. מומחים הסבירו כי העקבות שהותירו ההאקרים מובילות למשטר בטהרן

גורמים רשמיים בארצות הברית טענו כי האקרים שביצעו בחודשים האחרונים מתקפות סייבר נגד מוסדות פיננסיים אמריקאיים וכן נגד חברות גז ונפט הפועלות במפרץ הפרסי – קשורים למשטר בטהרן. כך דיווח הלילה (שבת) העיתון "וול סטריט ג'ורנל". על פי הדיווח, האחראים לביצוע המתקפות הותירו "חתימות" אחר מעשיהם, שלפי חוקרים אמריקאים מובילות לשלטון האירני.

שר ההגנה של ארצות הברית, ליאון פנטה, מדבר בפנטגון. AP
ארצות הברית לא תהסס לפעול נגד האחראים למתקפות. שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה/AP

לדברי הגורמים, רשת ההאקרים כללה כמאה מומחי אבטחה שפעלו מאוניברסיטאות באירן וכן מחברות אבטחה. המשטר בטהרן לקח חסות על ההאקרים, ככל הנראה בעקבות החרפת הסנקציות הכלכליות על אירן, שהובילה ארצות הברית, בשל המשך מאמציה לפתח את תוכנית הגרעין שלה. מומחים העריכו כי את המשאבים הדרושים לביצוע היקף כה גדול של מתקפות סייבר יכול לספק גוף בסדר גודל של מדינה.

אירן: חברת הנפט הלאומית תחת מתקפת סייבר

אתמול טען שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, כי חברות פרטיות הפועלות באזור המפרץ הפרסי נתונות למתקפות סייבר בהיקף חסר תקדים. בנאום שנשא בניו יורק נמנע פנטה מלהצביע על אירן כאחראית לאותן מתקפות, אך רמז כי הממשל האמריקאי מסוגל לנטר פעילות מסוג זה, ולא יהסס לפעול במידת הצורך. "על תוקפים פוטנציאליים להבין כי יש לארצות הברית היכולת לאתר אותם ולבוא עמם חשבון על ניסיונותיהם לפגוע באמריקה", אמר השר האמריקאי.

בחודש ספטמבר טענו גורמים בכירים בארצות הברית כי מאחורי מתקפת הסייבר שבוצעה כמה ימים לפני כן נגד התאגידים הפיננסיים "בנק אוף אמריקה" ו-"ג'יי פי מורגן צ'ייס", עומדת ממשלת אירן. גורם ביטחון אמריקאי סיפר לרשת NBC כי הודעתו של ארגון ג'יהאד קיצוני, בה נטל אחריות למעשה, הינה למעשה כיסוי שנועד להסוות את המקור האמיתי לפריצה.

בשבוע שעבר טען ראש מחלקת טכנולוגיה ותקשורת בחברת הנפט הלאומית של אירן כי החברה נמצאת זה שבועיים תחת מתקפת סייבר. מוחמד רזא גולשאני מסר לסוכנות הידיעות האירנית "פארס" כי החברה, הפועלת בחסות משמרות המהפכה, הצליחה לפי שעה לבלום את המתקפות. "למרבה המזל, בשל הפרדה בין רשת האינטרנט לבין הרשת הפנימית שלנו, החברה לא נפגעה", אמר גולשאני. סוכנות הידיעות החצי-רשמית באירן פרסמה בעבר ידיעות לא מבוססות בנושא ועל כן יש לקחת בערבון מוגבל את הדיווח האחרון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully