וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החייל מג'די חלבי הובא למנוחות בעוספיה: "היה הבן של כולם"

קובי מנדל

12.10.2012 / 13:15

החייל ששרידי גופתו נמצאו לאחר למעלה משבע שנים של היעלמות אתמול ביער סמוך לעוספיה נטמן בבית העלמין הצבאי בכפר. נציג המשפחה הודה למדינה: "עטפו אותנו באהבה גדולה"

צילום: טל אנגלנדר עריכה: טל רזניק

מאות בני אדם ליוו בצהריים (שישי) למנוחת עולמים את החייל מג'די חלבי, ששרידי גופתו נמאו אתמול בנחל חיק שבכרמל, למעלה משבע שנים לאחר היעלמותו. הטקס, שהתקיים בבית העלמין הצבאי בעוספיה, החל עם קריאת תפילה בערבית על ידי כהן דת דרוזי.

המספיד בשם המשפחה, פהמי חלבי, ביקש לשלוח תודה לכל מדינת ישראל, לצבא, למשטרה ולכוחות האחרים "שעשו ממש עבודה עמוקה ורצינית כדי למצוא את מג'די, במיוחד עטפו את המשפחה ממש באהבה גדולה. תודה רבה לכולם".

נציג הממשלה, שר המדע דניאל הרשקוביץ, נשא דברי הספד. "לפני פחות מחצי שנה עמדתי כאן בבית העלמין הצבאי בעוספיה כנציג ממשלת ישראל בטקס יום הזיכרון, לאחר מכן בדליית אל-כרמל", סיפר הרשקוביץ. "כמה חודשים קודם ניחמתי את משפחת חלבי על מות הבן בתאונת דרכים. לא שיערנו שנחזור לכאן כל כך מהר להלוויית החייל מג'די חלבי. קברו מצטרף לפסיפס הנורא של קיומה של מדינת ישראל". לדבריו, האבל על מג'די הוא אבל של המשפחה והעדה כולה, אך יש נחמה בכך שכל אזרחי המדינה אבלים. "כחייל הוא היה הבן של כולם", הוסיף.

הלווית החייל הנעדר מג'די חלבי בבית העלמין בעוספיה. בן קלמר
בית העלמין הצבאי בעוספיה, היום/בן קלמר

יו"ר קדימה, שאול מופז, אשר כיהן כשר הביטחון בעת היעלמותו של חלבי, נשא אף הוא דברים, ואמר כי הוא גאה להיות בן משפחת חלבי המורחבת. "לפני שבע וחצי שנים, נעדר מג'די מביתו וממשפחתו. כשר הביטחון באותה עת, לא חסכנו מאמצים על מנת לפתור את השאלה הקשה מה עלה בגורלו. אני מלווה את המשפחה מאותה עת, את ימי הכאב, את ימי התקווה. לפני כשנה נהרג הבן היקר אדהם בתאונת דרכים. אך הייתה גם תקווה לבשורה טובה על חזרתו של מג'די זכרונו לברכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הלווית החייל הנעדר מג'די חלבי בבית העלמין בעוספיה. בן קלמר
הרשקוביץ, מופז ופרץ בהלוויה, היום/בן קלמר

"אני יודע שקיוויתם לבשורה טובה", אמר מופז בפנייה למשפחה. "אמש בביקורי בביתכם אמרתי לנזמי שמשפחתכם משפחה אצילה. התמודדתם עם הכאב, עם התקווה ועם הציפייה באופן מעורר כבוד והערכה. לא כך רצינו למצוא את מג'די. רצינו לראות אותו שב הביתה אל משפחתו האוהבת, אל אמו שלא ישנה, אל חיקם החם של בני המשפחה ושל אזרחי ישראל. כאב המשפחה הוא כאבי וכאב המדינה כולה".

"שתי מכות בתוך שנה אחת"

אביו של חלבי, נזמי, אמר אתמול כי הוא ושאר בני המשפחה ציפו לבשורות טובות באשר לגורל בנו. "האמנו כל הזמן ולא איבדו תקווה ולו לרגע אחד", אמר האב וביקש להודות לצה"ל, המשטרה ואזרחי ישראל שנרתמו לעזרתם. "אנחנו אנשים מאמינים, זה הגורל שלנו. קיבלנו שתי מכות בתוך שנה אחת. אנחנו במצב קשה מאוד", הוסיף האב, שאיבד לפני כשנה את בנו, אדהם בן ה-21, בתאונת דרכים.

לפני כמה שבועות, מצאו עובדים שעסקו בגיזום עבור הקרן הקיימת לישראל ביער הסמוך ליישוב את שרידי הגופה. מחצית מגופתו של חלבי נמצאה תלויה על חבל באזור נחל חיק. בעקבות מציאתה, הזעיק עובד קק"ל את המשטרה, והעצמות הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר. אתמול בבוקר התקבלו התוצאות הסופיות, לפיהן מדובר בגופתו של חלבי. קציני אכ"א מסרו את הידיעה למשפחתו המתגוררת בדליית אל-כרמל.

הלווית החייל מג'די חלבי בעוספיה. בן קלמר
ארונו של חלבי/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully