וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין ייאוש לתקווה: השנים האחרונות במשפחת חלבי

קובי דוד

11.10.2012 / 14:41

החייל מג'די חלבי נראה לאחרונה בטרמפיאדה בדליית אל-כרמל בשנת 2005. לאחר שנים בהן התמודדה המשפחה עם שמועות מתחלפות על גורלו ועם אובדן של בן נוסף, נמצאה גופתו

צילום: ערן גילווארג, שלומי גבאי; עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר כשבע שנים ארוכות, תעלומת החייל הדרוזי שנעדר בחודש מאי 2005 נפתרה. מג'די חלבי, שגופתו אותרה לפני מספר שבועות בכרמל, נולד בשנת 1985 ביישוב הדרוזי דליית אל-כרמל הסמוך לחיפה. את שירותו בצה"ל החל חלבי בחיל האוויר ומשם עבר לסדנת רכב של חיל החימוש.

בתאריך ה-24 במאי 2005, יצא חלבי, שהיה בחופשה, מביתו ללא נשק והודיע להוריו כי הוא חוזר לבסיסו. באותו יום הספיק חלבי להוציא כסף מכספומט במרכז היישוב, ומשם המשיך לכיוון טרמפיאדה שתוביל אותו אל חיפה. מאז נעלמו עקבותיו. האחרונה שראתה אותו הייתה קרובת משפחה שעברה סמוך לטרמפיאדה בה המתין חלבי.

רק כעבור מספר ימים, הודיעו גורמים בבסיס בו שירת חלבי למשפחתו כי הוא לא התייצב בבסיס כמתוכנן. לאחר מכן, החלו חיפושים קדחתניים אחר חלבי, שלא העלו ולו קצה חוט באשר למקום הימצאו. לאחר כשבוע הוגדר חלבי כנעדר, ובמהלך שבע השנים האחרונות, פעלו כוחות המשטרה על מנת לפצח את פרשת היעלמותו הפתאומית של החייל הצעיר. בתוך כך, כבר בתחילת הדרך, הציעה עמותת "לחופש נולד" סכום של עשרה מיליון דולרים עבור כל פיסת מידע אודות גורלו של חלבי. לטרגדיה האיומה הצטרף גם אסון נוסף, כאשר לפני כשנה נהרג אחיו של חלבי בתאונת דרכים.

אחרי 7 שנים: גופתו של החייל הנעדר מג'די חלבי נמצאה

ביתו ומשפחות של מג'די חלבי, אפריל 2012. ערן גילווארג
משפחתו של חלבי/ערן גילווארג

משפחתו של חלבי נאלצה לחיות בשנים האחרונות בין תקווה לייאוש, לאחר שבמספר הזדמנויות צצו שמועות חדשות סביב היעלמותו של חלבי. כך למשל, בחודש יולי 2008, קיבל אביו של חלבי, נזמי, שיחת טלפון בהולה מאסיר שסיפר לו כי בנו נחטף ומוחזק ליד שכם. האסיר מסר לאב פרטים מזהים על בנו וציין כי הוא בריא ושלם. לאחר בדיקה של כוחות המשטרה עלה כי מדובר במידע שגוי.

כמו כן, בשנת 2010 טען יחיא פרחאן, הנאשם ברצח של הצעירה מטבריה דנה בנט, כי יש לו מידע על החייל הנעדר. בתמורה למידע אודות חלבי דרש פרחאן להשתחרר לחופשי, על אף שנידון למאסר עולם, אולם גם ניסיון זה לא צלח.

המקרה האחרון אירע בחודש אפריל השנה, אז חתמה המדינה על הסכם חנינה עם שני אסירים, שטענו כי יש בידיהם מפה מפורטת שתוביל את המקום בו נמצאת גופתו של חייל נעדר. למרות שהושקעו מאמצים כבירים בשיתוף פרקליטות המדינה, ההסכם עלה בתוהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully