וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המורדים: לא נוכל למנוע מאסד שימוש בנשק כימי

ניר יהב

11.10.2012 / 9:10

מפקד הצבא הסורי החופשי גם הזהיר מפני אפשרות שאסד יעשה שימוש בנשק הכימי שברשותו אם יחוש שסופו קרב. "אסד ינסה ללא ספק להצית את האזור". דיווח: שבעה קצינים בכירים ערקו

המורדים בסוריה מבהירים כי אין להם את היכולת לאבטח את הנשק הכימי הנמצא בידיו של הנשיא, בשאר אסד, ומזהירים מפני אפשרות שאסד יעשה בו שימוש אם יבין שסופו קרב. "אנו לא יכולים להבטיח דבר בנוגע לנשק הכימי", אמר הבוקר (חמישי) מפקד הצבא הסורי החופשי, ריאד אסעד, לעיתון הסעודי "אל-ווטן". "איננו יכולים לתת ביטחונות לגביו, משום שאיננו יכולים להגיע למחסנים של הנשק המסוכן הזה".

"המשטר הסורי עלול לעשות שימוש בנשק הכימי אם הוא ירגיש שסופו הולך ומתקרב", הוסיף אסעד. "המשטר ינסה להצית את האזור, כפי שהוא עשה בלבנון, בטורקיה ובבחריין. יש ברשותו מטוסים וטילים, ואירן מממנת אותו. עם כל הצער, אני נאלץ לומר שבשאר אסד ינסה ללא ספק להצית את האזור. אסור לאפשר לאסד ולכנופיה שלו לעשות את הדבר הזה".

לדברי אסעד, מצב הלחימה בשטח "מתקדם היטב בחלק מהאזורים, אולם למרות הניצחונות שהשגנו בכמה אזורים, על הצבא הסורי החופשי להישאר זהיר. בחלק מהאזורים המצב רגיל ובחלק מהאזורים המצב טוב מאוד. בחומס מופעל עלינו לחץ גדול על ידי פעילות של הצבא, אולם בדמשק ובחלב המצב טוב. המצב בפרברי דמשק מצוין".

חיילים מצבא סוריה שערקו לשורות "הצבא הסורי החופשי", מחוז אידליב, פברואר 2012. רויטרס
חיילים שערקו מצבא אסד לשורות הצבא הסורי החופשי, בפברואר/רויטרס

בתוך כך, העיתון "א-שרק אל-אווסט", הרואה אור בלונדון, דיווח הבוקר כי שבעה קצינים בכירים בצבא סוריה מהעדה העלאווית ערקו לשורות המורדים ונמלטו עם בני משפחותיהם לירדן. סגן מפקד הצבא הסורי החופשי אמר לעיתון כי שמע שכמה קצינים בכירים מאוד ערקו לשורות המורדים, אך הוא אינו יכול לאשר זאת באופן רשמי.

אתמול הודיעה לראשונה קצינה עלאווית על עריקתה לשורות המורדים. הקצינה, זבידה מיקי, הודיעה כי היא עוזבת את "הגדודים הבוגדים של אסד" ואמרה כי הגולן, שממנו היא באה, היא אדמה "שנמכרה" לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully