וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרבייג'ן: מאסר למתכנני מתקפה על שגרירות ישראל

22 פעילי האיסלם הקיצוני תכננו לפגוע גם בשגרירות האמריקאית בבירה באקו. המשרד לביטחון פנים במדינה הפנה אצבע מאשימה לעבר אירן, שסיפקה להם הכשרה וציוד לצרכי ריגול

בית משפט באזרבייג'ן גזר ביום שלישי עונש מאסר על 22 אזרחי המדינה, הנאשמים בכך שסייעו לתכנן מתקפות על שגרירויות ישראל וארצות הברית בבירה באקו, תוך שיתוף פעולה עם שלטונות אירן. כך דיווחה אתמול (רביעי) סוכנות הידיעות הצרפתית. על הגברים, שבין היתר נאשמו כי שיתפו פעולה עם משמרות המהפכה באירן, נגזרו 15-10 שנות מאסר. חלק מהמורשעים מתגוררים בכפר נרדרן הסמוך לבירה באקו, שנחשב למעוז של פעילי איסלם קיצוני.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד צופה במסדר של משמרות המהפכה לרגל יום השנה ה-25 לפרוץ מלחמת אירן-עירק, טהרן, ספטמבר 2005. Vahid Salemi, AP
שיתפו פעולה עם הפעילים. משמרות המהפכה באירן/AP, Vahid Salemi

הגברים נעצרו בחודש מאי השנה, ושירותי הביטחון האזריים דיווחו כי נמצאו ברשותם כלי נשק, חומרי נפץ וציוד ביון. המשרד לביטחון פנים במדינה טען כי החל בשנת 1999 הם קיבלו נשק והכשרה לצורכי ריגול בבסיסי צבא באירן. כמו כן, אמרו במשרד כי הנאשמים ניצלו את הידע והציוד שרכשו וביצעו פעולות ריגול במשימות דיפלומטיות ובחברות זרות, בין היתר בסניף האזרי של ענקית הנפט הבריטית BP.

בתוך כך, בסוף חודש מאי נעצרה באזרבייג'ן חוליה שתכננה לבצע מתקפת טרור נגד אזרחים זרים שהגיעו לצפות בתחרות האירוויזיון שהתקיימה בבאקו. כמה חודשים קודם לכן נחשפה התארגנות טרור בחסות אירנית, שתכננה לפגוע בגורמים דיפלומטיים ובהם גם ישראלים.

המעצרים הביאו להגברת המתיחות בין אזרבייג'ן לבין השכנה מדרום אירן. במסגרת כך, דווח כי אירן החזירה להתייעצות את השגריר בבאקו, בתגובה על עלבונות שהושמעו כלפי המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, במהלך הפגנה מול שגרירות אירן. גם בשנת 2009 החזירה אירן את שגרירה בבאקו. אז היה זה בעקבות ביקור שערך במדינה הנשיא שמעון פרס.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully