וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: בת 14 שפעלה נגד הטליבן נורתה בראשה

אנשי הארגון שהשתלטו על צפון-מערב פקיסטן טענו כי הם אחראים לתקיפת מללה יוספזאי, שקראה בעבר לבנות גילה לרכוש השכלה. היא נפצעה קשה. ראש ממשלת פקיסטן: "כמו בת עבורי"

מללה יוספזאי, נערה בת 14 מפקיסטן, שהחליטה להיאבק נגד ההקצנה הדתית שכפו אנשי טליבן על תושבי העיירה שבה התגוררה בצפון-מערב פקיסטן, כמעט שילמה על כך בחייה. רשת BBC דיווחה אתמול (שלישי) כי בזמן שיוספזאי חזרה לביתה מבית הספר שבעיר מינגורה, חמושים פתחו באש לעבר אוטובוס התלמידים שבו נסעה, ופצעו אותה באורח קשה.

דובר הארגון האיסלמי מסר לרשת הטלוויזיה הבריטית כי אנשי הארגון אחראים לפציעתה של הנערה, שיזמה בעבר קמפיין לעידוד נערות בנות גילה לרכוש השכלה. הדובר טען כי יוספזאי הותקפה כיוון שהיא התנגדה לטליבן והייתה חילונית.
על פי הדיווח, גבר מזוקן שנשא עמו רובה עצר את אוטובוס ההסעות שבו נסעו תלמידות רבות ושאל מי מהן היא יוספזאי. לאחר שזיהה אותה, ירה בה ובחברה נוספת שנסעה עמה. יוספזאי, שנפצעה בראשה וצווארה, פונתה לבית חולים מקומי יחד עם חברתה, שנפצעה גם כן. מבית החולים נמסר כי היא יצאה מכלל סכנה.

מללה יוספזאי נערה מפקיסטן שהתנגדה לטליבאן ונורתה בראשה. רויטרס, רויטרס
אומץ לב. הנערה מללה יוספזאי/רויטרס, רויטרס

יוספזאי התפרסמה בגיל 11 בעקבות יומן שכתבה, שבו תיארה כיצד השתלטו אנשי טליבן על עמק סוואט שבו היא מתגוררת והורו לסגור את בית הספר לבנות שפעל בו. "כיוון שזהו היום האחרון שבו בית הספר שלי פועל, החלטנו לשחק קצת יותר זמן בחצר", כתבה יוספזאי ביומנה, והוסיפה: "אני מאמינה שיום אחד בית הספר ייפתח שוב, אך כשעזבתי את מוסד הלימודים הסתכלתי עליו מתוך הנחה שלא אחזור לכאן שוב".

היומן, שפורסם על ידי רשת BBC תחת השם הבדוי גול מקאי, חשף את הסבל של תושבי המקום לאור שליטת ארגון הטרור. יוספזאי נחשפה כמחברת היומן רק לאחר שאנשי ארגון הטרור נסוגו מהאזור. היומן שפרסמה זיכה אותה בפרס לאומי עבור אומץ הלב שגילתה, והיא אף הייתה מועמדת לזכייה בפרס בינלאומי המוענק לילדים הפועלים לקידום השלום. כלי תקשורת מקומיים אף דיווחו כי הנערה הנמרצת זכתה להערצתם של רבים מאזרחי פקיסטן על אומץ הלב שגילתה בחשיפת החיים בצל החוקים הדרקוניים שהחיל הטליבן על התושבים.

יוספזאי סיפרה באחד הראיונות שערכה כי כשתגדל היא הייתה רוצה ללמוד משפטים ולהיכנס לעולם הפוליטיקה. "אני חולמת שהחינוך בפקיסטן יהיה נגיש לכל", הסבירה. ראש ממשלת פקיסטן, רג'ה פרבז אשרף, גינה את התקיפה של יוספזאי ופרסם הודעה לפיה " עלינו להילחם בדפוסי החשיבה הללו. עלינו לגנות זאת, מללה היא כמו בת עבורי וכן עבור כל תשובי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully