וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: יתרון של 4% לרומני על אובמה

המועמד הרפובליקני לנשיאות, שלכל הדעות ניצח בעימות הראשון בין השניים, מחק פער של 8% מהחודש שעבר בסקר של מרכז המחקר "פיו". גם שיעור ההצבעה הצפוי בקרב תומכיו גדל

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו ברומני מנגח את אובמה בנאום על מדיניות החוץ:

על רקע ניצחונו הבלתי מעורער בעימות הנשיאותי הראשון, שלושה סקרים חדשים מצביעים על עלייה בתמיכת האמריקאים במועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני – ואף על יתרון קל על הנשיא, ברק אובמה. באחד הסקרים, של מרכז המחקר "פיו", רומני זכה ל-49% מקולות המצביעים הפוטנציאליים, לעומת אובמה שקיבל "רק" 45%. באותו סקר, בחודש שעבר, הוביל אובמה על רומני ב-8%.

רשת CBS דיווחה כי בקרב מצביעים רשומים, קיים שוויון בין אובמה לרומני, כאשר כל מועמד עומד על 46%. בחודש שעבר, באותו הסקר, הוביל הנשיא על הרפובליקני בפער של 9%.

בעקבות העימות: הפער בין אובמה לרומני הצטמצם

מיט רומני ורעייתו אן בשולי עצרת בחירות באפופקה, פלורידה. 6 באוקטובר 2012. Justin Sullivan, GettyImages
רומני ורעייתו, אן, בסוף השבוע בפלורידה/GettyImages, Justin Sullivan

סקר אחר שנערך בסוף השבוע שעבר, מאחוריו עומדים אתר החדשות "פוליטיקו" ואוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון, מצביע גם על שיעורי הצבעה גבוהים יותר בקרב תומכי רומני. על פי הסקר, 73% מתומכי הנשיא אובמה סבורים כי ינצלו את זכות ההצבעה בקלפי, לעומת 86% מתומכי רומני שענו את אותה התשובה.

עוד העלה מהסקר, כי התמיכה ברומני צמחה מאז השבוע שעבר, אז הוביל אובמה על המועמד הרפובליקני בכ-3%. על פי הסקר, 82% מהמצביעים ה"לבנים", שככל הנראה תומכים ברומני, צפויים להצביע בבחירות. ואילו רק כ-70% מבעלי זכות ההצבעה האפרו-אמריקאים, הנוטים לתמוך באובמה, צפויים לעשות כן. על פי אותו סקר, אובמה עדיין מוביל על רומני בהפרש של 1%.

הנשיא ברק אובמה והמושל מיט רומני בתום תחילת העימות הראשון ביניהם. AP
הניצחון בעימות עשה את שלו. אובמה ורומני לאחר העימות/AP

לפי סקר נוסף, של מכון "גאלופ", רומני ניצח בפער עצום בעימות הנשיאותי הראשון (כפי שכבר העלה סקר של CNN מיד לאחר העימות). 72% מהאמריקאים שצפו בעימות העניקו לרומני את הניצח, בעוד שרק 20% חשבו שאובמה היה הטוב מבין השניים. מדובר בפער הגדול ביותר בשאלה זו, בכל הזמנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully