וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמימות דעים בתקשורת בארה"ב: רומני מחץ את אובמה

4.10.2012 / 11:24

גם הפרשנים הליברלים ביותר נאלצו להודות בתבוסתו של הנשיא אובמה בעימות הראשון. המתקפה האגרסיבית של רומני זיכתה אותו בבכורה, לפחות עד פרסום הסקרים הבאים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

לפנות בוקר (חמישי), עוד לפני שננעל העימות הנשיאותי הראשון בקולורדו, כבר היה ברור מי ניצח ומי הפסיד. הנשיא, ברק אובמה, בא לאולפן בדנבר כשהוא שחוק ועייף, ולא עמד במתקפה ששיגר לעברו מיט רומני.

לפרקים, אובמה גמגם והיסס. לעתים דווקא האריך בדיבור עד שהתיש את הצופים. יריבו הרפובליקני היה חד כתער וירה תשובות קצרות, ולא הרפה מהנשיא לאורך 90 דקות. ניכר כי השבועות הרבים שעשה רומני באימונים השתלמו עבורו, לפחות ללילה הזה.

זמן לא רב אחרי שתם העימות, רשת CNN פרסמה מדגם לפיו 67% מהצופים חשבו שמיט רומני הוא המנצח של הערב, ורק 25% מהנשאלים הכתירו את הנשיא המכהן כמנצח בעימות.

רשת CBS פרסמה אף היא מדגם שהציג לצופים שאלה דומה, ובו הוביל רומני עם 46% בלבד. אובמה קיבל 22% מקולות הצופים, אך 32% חשבו ששני המועמדים השתוו לזה לזה.

שני הסקרים האלה נערכו, כמובן, מבלי להתייחס לדיון שחוקר את השאלה האם לעימות יש משמעות כלשהי לקמפיין, או שמא לא מדובר ביותר משואו טלוויזיוני בפריים-טיים.

פרשנות: העימות הפיח רוח חיים במרוץ הנשיאותי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם עיתון-הרשת "האפינגטון פוסט", שאינו מחבב את רומני, זעק בשמו של המנצח/מערכת וואלה!, צילום מסך

כלי התקשורת בארצות הברית הפקיעו הבוקר את שעריהם לטובת עשרות מאמרים שסיקרו בהרחבה את העימות, ופרטו לפרטים את מהלכיהם של שני המועמדים ואת שפת הגוף שלהם. תחקירנים ספרו כל מילה שנאמרה בעימות ופסיכולוגים ניתחו את שפת הגוף של שני היריבים. כמעט כל הפרשנים - לפחות ברשתות הטלוויזיה CNN, CBS, FOX, MSNBC ו-ABC – היו תמימי דעים בקביעה שהמנצח של הערב הוא מיט רומני. כך נקבע גם בעיתונים המרכזיים ובבלוגים הפוליטיים המובילים.

רחוב סומסום ורומנטיקה זריזה: שורות המחץ של העימות

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ברק אובמה ומיט רומני בעימות הנשיאותי הראשון בדנבר, קולורדו. 4 באוקטובר 2012. רויטרס
רומני נוזף באובמה באולפן העימות בדנבר/רויטרס

כלי התקשורת הליברלים בארה"ב נאלצו להודות במבוכה בביצועיו הכושלים של הנשיא אובמה, וסיקרו את העימות באווירה עגמומית עד זהירה. ה"ניו יורק טיימס", למשל, התיר לפרשני העיתון לנתח את מהלכי העימות ולבקר את אובמה, אך במאמר המערכת שלו התמקד בטענה כי העימות הנשיאותי הוא מוסד מיותר. המאמר טען כי "הצופים יצאו מבולבלים מהעימות" ונתן משקל מרבי להבדלי גרסאות שהציג מיט רומני לעומת טענות שהיו לו בעבר. הנשיא אובמה הוזכר רק בשולי המאמר, באזכור כי "אין ספק שדמותו התחרותית של אובמה דהתה מאז 2008 (...) והוא החמיץ עוד ועוד הזדמנויות להתעמת עם רומני לגבי הטעויות והזיגזוגים שעשה".

מהאיפור של ניקסון ועד השעון של בוש: היסטוריה של עימותים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

היומון השמרני "וול סטריט ז'ורנל", הנחשב לכלי התקשורת הדומיננטי ביותר שתומך במיט רומני, פרסם שורה של מאמרים שמחמיאים לביצועיו של המועמד הרפובליקני. מאמר המערכת הארוך של העיתון הוקדש לפירוט של כל הנקודות שבהן הצטיין רומני באולפן הטלוויזיה מול אובמה, ופירט את כל הנקודות שבהן נכשל אובמה בהתמודדות מול רומני באותו אולפן. "המצביעים שטרם הכריעו במי לבחור", פסק המאמר, "הביטו הלילה במועמד שונה מזה שקראו עליו עד כה. המרוץ החל סוף סוף".

בחירות בארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully