וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומנטיקה ורחוב סומסום: שורות המחץ של העימות

יעל אבן אור, ארה"ב

4.10.2012 / 9:57

כמו בכל עימות טלוויזיוני בקרב על הבית הלבן, גם הפעם סיפקו המועמדים לנשיאות ארה"ב רגעים בלתי נשכחים. אובמה בירך את רעייתו לרגל יום נישואיהם, רומני החמיא למנחה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

שורת העימותים הטלוויזיוניים היא ללא ספק אחד השלבים הקריטיים במרוץ לנשיאות ארצות הברית. לא פעם, העימותים הללו סיפקו רגעים בלתי נשכחים בקרב בין הדמוקרטים לרפובליקנים בדרך לבית הלבן. גם בעימות הלילה (חמישי), שהפרשנים והסקרים זוקפים לזכותו של המועמד הרפובליקני מיט רומני, סיפקו המועמדים לנשיאות כמה שורות מחץ, שלבטח ייכנסו לספרי ההיסטוריה.

ברק אובמה

1. "לפני 20 שנה הפכתי לגבר הכי בר-מזל בעולם כי מישל אובמה הסכימה להינשא לי. אני רוצה לאחל, מתוקה, יום נישואין שמח ולומר לך ששנה מהיום, לא נחגוג זאת בפני 40 מיליון בני אדם" – אובמה פתח את נאומו עם פנייה מרגשת לרעייתו, מישל, לרגל יום נישואיהם.

2. "לפי הגדרתו של המושל רומני, יש חבורה שלמה של מיליונרים ומיליארדרים שהם עסקים קטנים. דונלד טראמפ הוא עסק קטן. ואני יודע שדונלד טראמפ אינו אוהב לחשוב על עצמו כעל משהו קטן".

3. "דרך אגב, התחלתי לחבב את הכינוי 'OBAMACARE'" – הנשיא האמריקאי השתמש בכינוי הגנאי שדבק בתכנית הבריאות שלו – לטובתו.

4. "במשך 18 חודשים הוא (רומני) עומל על תכנית המסים שלו וכעת, חמישה שבועות לפני הבחירות, הוא אומר שהרעיון הגדול והנועז שלו הוא 'לא משנה'".

5. "היו לי חמש שניות לפני שקטעת אותי" – אובמה השיב לאחת מהערותיו של המנחה, ג'ים לרר, שטען כי המועמדים חורגים מהזמן הקצוב להשבה על שאלותיו.

העימות הנשיאותי הראשון בין אובמה לרומני. רויטרס
אחד השלבים הקריטיים במרוץ לנשיאות ארצות הברית. אובמה ורומני לפני העימות/רויטרס

מיט רומני

1. "ברכות לך, אדוני הנשיא, לרגל יום נישואיך. אני בטוח שזהו המקום הרומנטי ביותר שיכולת לדמיין – כאן יחד איתי" – בפתח דבריו, בירך את הנשיא אובמה לרגל יום נישואיו.

2. "אדוני הנשיא, אתה זכאי לבית משלך ולמטוס משלך, אך אינך זכאי לעובדות משלך".

3. "מצטער, ג'ים, אני עומד להפסיק את הסבסוד ל-PBS. אני אוהב את PBS. אני אוהב את BIG BIRD (ציפורת, בעברית). למעשה, אני אוהב גם אותך. אבל לא אמשיך להוציא כסף על דברים שאנחנו צריכים ללוות כסף מסין בשביל לממן אותם" – בתשובה לבקשתו של לרר לתאר את ההבדל בעמדות המועמדים באשר לסוגיית החוב הציבורי, רומני התבדח ואף שרבב לדבריו את הדמות המוכרת מהתכנית "רחוב סומסום", המשודרת בערוץ.

4. "תראה, יש לי חמישה בנים. אני רגיל לזה שאנשים אומרים דברים שאינם תמיד נכונים, אך חוזרים עליהם ומקווים שלבסוף אאמין להם".

5. "הייתי בעסקים במשך 25 שנים. אין לי מושג על מה אתה מדבר. אולי אני צריך למצוא רואה חשבון חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully