וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: לפחות 40 הרוגים בפיגוע משולש במרכז חלב

ניר יהב

3.10.2012 / 10:18

לפי סוכנות הידיעות הרשמית, הפיגוע היה בכיכר סעדאללה אל-ג'אברי, ברובע שעדיין מצוי בשליטת הממשלה. בתמונות ששודרו בטלוויזיה נראה נזק רב ובור גדול שנוצר באזור הפיצוץ

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

עדי ראייה בסוריה דיווחו כי לפחות שלוש מכוניות תופת התפוצצו הבוקר (רביעי) במרכז העיר חלב. הפיגוע היה בכיכר סעדאללה אל-ג'אברי, שעדיין מצויה בשליטת הממשלה. הארגון הסורי לזכויות אדם, שמושבו בלונדון, דיווח כי לפחות 40 בני אדם נהרגו בפיגוע, שאירע סמוך למועדון קצינים של הצבא הסדיר. לפי הודעת הארגון, 90 בני אדם נפצעו.

סוכנות הידיעות הממשלתית סאנ"א דיווחה מוקדם יותר כי עשרות אנשים נהרגו כתוצאה מ"פיגוע טרור", מושג המשמש את השלטונות לתיאור מעשים שבוצעו על ידי הצבא הסורי החופשי, הזרוע המזוינת של גופי האופוזיציה. לפי שעה, האופוזיציה לא לקחה אחריות לפיגוע.

מלחמת האזרחים בסוריה - סיקור מלא בוואלה! חדשות

תצלומים שהפיצה סוכנות הידיעות הסורית מזירת הפיגוע המשולש בחלב. 3 באוקטובר 2012. AP
פינוי פצועים מזירת הפיגוע, הבוקר/AP

עדי ראייה דיווחו לאתר הלבנוני NOWLEBANON כי להערכתם, לפחות אחד הפיצוצים נגרם מירי טיל או רקטה. "שמענו קול שריקה, בעיקר לפני הפיצוץ השלישי", סיפרו. לדבריהם, הנזק האדיר שנגרם בזירת הפיצוץ, שכלל בין היתר הרס של בניין שלם, "לא יכול היה להיגרם מפיצוץ של מכונית תופת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תצלומים שהפיצה סוכנות הידיעות הסורית מזירת הפיגוע המשולש בחלב. 3 באוקטובר 2012. AP
אחד מכמה בניינים שניזוקו בפיגוע, הבוקר במרכז העיר חלב/AP

לפי מסמכים שפרסמה רשת אל-ערביה, המשטר הסורי היה מעורב לא פעם בביצוע פיגועים בשטח המדינה, כדי להטות את דעת הקהל העולמית נגד האופוזיציה, ולהטיל עליה את האחריות לשפיכות הדמים. אחד המסמכים מעיד לכאורה על אחריות ישירה של המשטר לפיגוע גדול בדמשק לפני כמה חודשים. במסמך, שנשלח ב-8 במאי 2012, יומיים לפני הפיגוע בשכונת קזאז, ביקש ראש אגף המבצעים במנגנון מודיעין החוץ הסורי מראש אגף המודיעין האווירי לבצע פיגוע, בהוראת ההנהגה המשותפת - אירן, רוסיה וסוריה. בפיגוע נהרגו כארבעים בני אדם ונפצעו כ-200 בני אדם.

תצלומים שהפיצה סוכנות הידיעות הסורית מזירת הפיגוע המשולש בחלב. 3 באוקטובר 2012. AP
זירת הפיגוע, הבוקר בחלב. עשרות בני אדם נהרגו/AP
  • עוד באותו נושא:
  • סוריה
  • חלב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully