וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לרומני: הוקפא חוק שהגביל מצביעים בפנסילבניה

יעל אבן אור, ארה"ב

2.10.2012 / 22:53

אחרי טקסס ואוהיו - הצלחה נוספת למשפטנים הנאבקים בתקנות ברחבי ארה"ב, שנועדו לפגוע במצביעי המפלגה הדמוקרטית. הקרב המרכזי מתנהל בפלורידה, שם צומצמו שעות ההצבעה

פחות מחמישה שבועות לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית ורגע לפני העימות הנשיאותי, בית משפט בפנסילבניה קבע היום (שלישי) כי החוק השנוי במחלוקת, לפיו תושבי המדינה ידרשו להציג תעודת זהות נושאת תמונה כדי להצביע, לא ייכנס השנה לתוקפו במלואו.

לפי פסיקת שופט בית המשפט לערעורים, הבוחרים במדינה יתבקשו להציג תעודת זהות עם תמונה בבואם לקלפיות, אך יוכלו להצביע בבחירות גם אם לא יעשו כן. השופט קבע כי החוק יוכל להיאכף במלואו רק בעוד שנה, מתוך מחשבה שעד הבחירות הבאות, רבים יותר ינפיקו תעודות זהות מסוג זה. לא מן הנמנע שתומכי החוק יספיקו לעתור לבית המשפט העליון בפנסילבניה כדי לעתור נגד החלטת השופט.

הבחירות לנשיאות ארה"ב 2012 - סיקור מלא בוואלה! חדשות

הפגנה בפנסילבניה נגד חוק חדש, הדורש זיהוי בקלפי בעזרת תמונה בלבד. ספטמבר 2012. רויטרס
שלט "מבוקש" בפנסילבניה ועליו סמל המפלגה הרפובליקנית. האשמה - דיכוי מצביעים/רויטרס

המדיניות המחמירה לזיהוי בוחרים הונהגה בשנתיים האחרונות על ידי חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית, בעיקר במדינות המתנדנדות ובפרט במדינות הנוטות להצביע לאובמה, דוגמת פנסילבניה. לטענתם, מדובר בניסיון להיאבק בזיופים בקלפיות. משפטנים ופעילים באגודות שונות לזכויות האזרח טוענים שמדובר בניסיון ציני למנוע מתומכי המפלגה הדמוקרטית להצביע בבחירות.

שרה סילברמן שואלת: האם סבתא שלי צריכה אקדח כדי להצביע?

מרבית המגבלות על המצביעים הוטלו במחוזות שבהם יש רוב למיעוטים, בהם אמריקנים-אפריקנים, קשישים והיספנים, שרבים מהם מעולם לא הנפיקו תעודת זהות או רישיון נהיגה. פנסילבניה נחשבת לאחת ממדינות המפתח בבחירות לנשיאות בארה"ב, ויש לה 20 אלקטורים. רק לקליפורניה, לטקסס, לניו יורק ולפלורידה יש יותר אלקטורים ממנה.

עיקר המאבק המשפטי עדיין מתנהל בפלורידה. המושל הרפובליקני ריק סקוט לא התיר לבוחרים להצביע במסגרת ההצבעה המוקדמת, והחליט לפתוח את מרבית הקלפיות הללו רק ימים ספורים לפני יום הבחירות. משפטנים טוענים כי מדובר בצעד שנועד לפגוע באוכלוסייה השחורה של פלורידה. מדובר בעובדים קשיי-יום, שלרוב מנצלים את ההצבעה המוקדמת, משום שאינם יכולים להרשות לעצמם להיעדר מהעבודה ביום הבחירות, שאינו יום שבתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully