וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "שימוש בנשק כימי בידי סוריה אינו מקובל"

בכנס של מועצת קשרי החוץ בניו יורק, שלח עלי אכבר סאלחי מסר ברור לבעלת בריתו ואמר: "מדינה שתעשה שימוש בנשק להשמדה המונית - זה יהיה הסוף לתקפות ולחוקיות שלה"

על רקע החשש במדינות המערב, הביע הלילה (שלישי) גם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, התנגדות ברורה לשימוש בנשק כימי על ידי כל מדינה שהיא, ובפרט על ידי סוריה. "אם איזו מדינה, כולל אירן, תעשה שימוש בנשק להשמדה המונית – זה יהיה הסוף של התקפות, של הזכאות ושל החוקיות של ממשלה זו", אמר סאלחי בכנס של מועצת קשרי החוץ בניו יורק.

כשנשאל סאלחי כיצד תגיב אירן לשימוש בנשק כימי על ידי המשטר הסורי, המחזיק ביחסים קרובים עם הרפובליקה האיסלמית, הוא השיב כי "נשק להשמדה המונית, כמו שכבר אמרנו, הוא נגד האנושות – דבר שאינו מקובל". סאלחי שב על עמדתו ועמדת ארצו לפיה התערבות צבאית זרה בסוריה "רק תחמיר את המצב ותוביל לעלייה בשפיכות הדמים ולהרג של יותר חפים מפשע". הוא הוסיף: "אנו מאמינים שלמשבר בסוריה יש פתרון מדיני, לא צבאי".

נשיא סוריה, בשאר אסד, נועד בדמשק עם שר החוץ האירני, עלי אכבר סאלחי, ספטמבר 2012. רויטרס
סאלחי בפגישה עם נשיא סוריה, בשאר אסד, בדמשק/רויטרס

בסוף השבוע טען שר ההגנה האמריקאי, ליאון פנטה, כי השלטון הסורי העביר ממקומו חלק ממאגר הנשק הכימי שברשותו לצורך הגברת האבטחה עליו. לדבריו, עם זאת, רוב אמצעי הלחימה הכימיים של סוריה נותר במקומו, תחת אבטחת השלטונות. "התקבל מודיעין באשר לתנועה בחלק מהמתקנים הכימיים לצורך תגבור האבטחה של הסורים עליהם", אמר שר ההגנה האמריקאי במסיבת עיתונאים שערך בפנטגון, והוסיף: "האתרים המרכזיים נותרו מאובטחים".

לפני כשבועיים, דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי בסוכנויות המודיעין המערביות מעריכים כי הנשק הכימי מפוזר בלפחות 20 אתרים שונים ברחבי סוריה. על פי ההערכות, שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד, מחזיק במאות טונות של נשק כימי - אשר עלול לשמש אותו נגד אזרחיו, או לחלופין ליפול לידיהם של גורמים קיצוניים כגון ארגון חיזבאללה.

"אנו חושבים שיש בידינו את כל המידע, אבל כך הרגשנו גם לגבי לוב", אמר גורם בכיר לשעבר במודיעין האמריקאי לעיתון. "כשהגענו לשטח לוב היו שם הפתעות גדולות עבורנו, גם מבחינת כמויות וגם מבחינת מיקום", אמר הגורם, שהיה מעורה בתכנוני התקיפה, הן בלוב והן בסוריה. הוא עוד הוסיף כי בשל התערערות השלטון בסוריה וכיבוש חלק מהאזורים על ידי כוחות המורדים במדינה, הגבירה ארצות הברית את המעקב המודיעיני אחר מחסני הנשק הכימי. כמו כן, הדבר האיץ את ההכנות לקראת אבטחה עתידית של האתרים על ידי גורמי מערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully