וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בארה"ב: "אירן פרצה לאתרי בנקים אמריקאים"

ארגון ג'יהאד כבר נטל אחריות לפריצה שהאטה את פעילותם של שני אתרים השבוע, אך גורמי ביטחון אמרו לרשת NBC כי מדובר במסווה לפעולה אירנית בתגובה לסנקציות. "נזק משמעותי"

גורמים בכירים בארצות הברית טוענים כי מאחורי מתקפת הסייבר שבוצעה מוקדם יותר השבוע נגד התאגידים הבנקאיים "בנק אוף אמריקה" ו-"ג'יי פי מורגן צ'ייס", עומדת ממשלת אירן. גורם ביטחון אמריקאי סיפר לרשת NBC כי הודעתו של ארגון ג'יהאד קיצוני מוקדם יותר השבוע, בה נטל אחריות למעשה, הינה למעשה כיסוי שנועד להסוות את המקור האמיתי לפריצה.

חשאי בחמישי: התקלות המסתוריות יעצרו הגרעין האירני?

במהלך הפריצה לא נגרם נזק לתוכן האתרים, אולם פעילותם הואטה משמעותית לפרקי זמן שונים בימים שלישי ורביעי. כמו כן, השירותים הניתנים באתרים לא היו זמינים לחלק משמעותי מהגולשים. לאחר המתקפות, שתי החברות הודו בתקלה אולם סירבו לייחסה למתקפה מכוונת. עם זאת, גורם ביטחוני ציין בשיחה עם NBC כי מדובר במתקפה "משמעותית ומתמשכת" שנועדה לגרום "נזק תפקודי מהותי". להערכתו, מדובר בתגובה אירנית ישירה לסנקציות שמנהיגה ארצות הברית נגד הבנקים באירן.

"סייבר אירני - סיבה חמורה לדאגה"

ביום שלישי, זמן קצר לאחר תקיפת אתר "בנק אוף אמריקה", מיהרה קבוצה המכנה את עצמה "לוחמי הסייבר של עז א-דין אל-קסאם" להודות בביצוע המעשים. הקבוצה טענה כי מדובר באזהרה לקראת מתקפת סייבר על הבנק כפעולת תגמול על הסרט שפגע לטענתה בכבודו של הנביא מוחמד. "זהו הצעד הראשון למאבק בנכסים הנמצאים בבעלות אמריקאים ציוניים קפיטליסטיים", נכתב בהצהרה שהפיצה הקבוצה באינטרנט.

שיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, בכור המחקר הגרעיני בטהרן. פברואר 2012. AP
תשובה לסנקציות? אחמדינג'ד מבקר בכור המחקר בטהרן/AP

על פי הדיווח, מטה המודיעין של צבא ארצות הברית הפיץ בשבוע שעבר לגורמים בכירים דו"ח מסווג, בו אושרה ההערכה לפיה אירן מבצעת מתקפות סייבר נגד מוסדות בנקאיים בארצות הברית. פרנק קילופו, אשר עמד בעבר בראש מטה ביטחון הסייבר בבית הלבן, אמר השבוע בהרצאה לבית הנבחרים האמריקאי כי "השלטון באירן והטרוריסטים הפועלים בשירותו מהווים סיבה חמורה לדאגה בתחום הסייבר".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully