וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה בקאבול נגד האיור שעלב במוחמד: "מוות לצרפת"

רויטרס

20.9.2012 / 14:00

באפגניסטן המחאה הסתיימה בצורה שקטה. מאות הפגינו גם באירן. הכוננות בערים הגדולות בצרפת נמשכת, וראש הממשלה אסר על קיום הפגנה גדולה שתוכננה ליום שבת בפריז

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כמה מאות אפגנים מחו הבוקר (חמישי) בבירה בקאבול נגד פרסום הקריקטורה במגזין הצרפתי "שרלי הבדו", שלעגה לנביא מוחמד. צלם שנכח בהפגנה אמר כי 300 סטודנטים צעקו "מוות לצרפת", וצלם נוסף העיד כי מאות מפגינים שהתקהלו בסמוך חילקו כרזות, שעליהן נכתב "יחי האיסלם ומוות לאמריקה".

אחרי פרסום האיור: אבטחה בצרפת ובנציגויות מעבר לים

הפגנה נגד הקריקטורה במגזין הצרפתי "שרלי הבדו" שלעגה לנביא מוחמד. קאבול, אפגניסטן. 20 בספטמבר 2012. רויטרס
אחת משתי קבוצות המפגינים שהתקהלו הבוקר בקאבול/רויטרס

הפגנות קודמות שפרצו באפגניסטן בעילה דתית הסתיימו בצורה אכזרית. רק בתחילת השנה נהרגו לפחות ארבעים בני אדם, בקרבות שפרצו לאחר שנודע כי חיילים אמריקנים הציתו עותקי קוראן. ואולם, מתצלומים שונים ומעדויות נוספות, מסתמן שששתי ההפגנות התנהלו בצורה שקטה, וכי המפגינים לא התקרבו לשגרירויות המערביות בבירה האפגנית. מפגינים רבים נשאו שלטים שעליהם צוירו לבבות. על הכרזות נכתב "המנהיג שלנו הוא מוחמד".

כמו כן, גם ההפגנות נגד ארצות הברית בעקבות הסרט הלועג לנביא מוחמד, "תמימות המוסלמים", טרם חלפו. על פי סוכנות הידיעות הצרפתית, כ-1,000 סטודנטים הפגינו בבירת פקיסטן, איסלמבד, נגד הסרט. עוד דווח כי לפחות 11 מהמפגינים נפצעו מירי אש חיה ומגז מדמיע בהם השתמשו השוטרים על מנת לפזר את המפגינים, שניסו להגיע לאזור בו ממוקמות השגרירויות המערבית בעיר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גם באירן הפגינו: "מוות לאמריקה"

מוקדם יותר הבוקר, כמאה סטודנטים אירנים התקהלו מול השגרירות הצרפתית בטהרן, ומחו על פרסום האיור, ועל הפצת הסרטון "תמימות המוסלמים". סוכנויות ידיעות מקומיות ציטטו עדי ראיה, לפיהם המפגינים צעקו "מוות לצרפת ומוות לאמריקה". המפגינים דרשו מהעם הצרפתי "להפציר בממשלתו לכבד את קדושת החיים".

המנהיג העליון של אירן, עלי חמינאי, גינה בשבוע שעבר את הפצת הסרט, ותיאר אותו כפרסום תועבה חסר-פשר.

צרפת הודיעה כי מחר תסגור את נציגויותיה הדיפלומטיות בכעשרים מדינות מעבר לים מחשש להפגנות אלימות בשולי תפילות יום השישי. במקביל, הועלתה הכוננות בערים הגדולות בצרפת מחשש למהומות. ראש הממשלה, ז'אן-מארק אירו, אסר על קיום הפגנה גדולה שתוכננה לשבת.

בעקבות הקריקטורה: הממשלה אסרה הפגנת מוסלמים. רויטרס
שער המגזין הכתיר יהודי חרדי וגבר מוסלמי, כ"בלתי-פגיעים"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully