וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה עונה לרומני: "מוחק חלק גדול מהמדינה"

יעל אבן אור, ארה"ב

19.9.2012 / 8:21

בראיון לדיוויד לטרמן מתח נשיא ארה"ב ביקורת על ההתבטאויות השנויות במחלוקת של יריבו הרפובליקני. בינתיים, התקשורת בארה"ב מצאה כי מרבית אזרחי ארה"ב דווקא משלמים מסים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, תקף הלילה (רביעי) את דבריו השנויים במחלוקת של המועמד הרפובליקני מיט רומני, שטען כי 47% מהציבור האמריקאי הם תומכי הנשיא שאינם משלמים מס הכנסה ומעוניינים שהממשלה תדאג לכל צרכיהם, וטען כי הוא "מוחק חלק גדול מהמדינה". בראיון לתוכנית של דיוויד לטרמן ברשת CBS אמר אובמה: "אחד הדברים שלמדתי כנשיא הוא שאתה מייצג את כל המדינה. הצפייה שלי היא שאם אתה רוצה להיות נשיא, אתה צריך לעבוד בשביל כולם, לא רק עבור חלק".

אובמה ציין בראיון כי לאחר הניצחון שלו לפני ארבע שנים הוא ניסה להגיע לאנשים שלא תמכו בו בבחירות. "כאשר ניצחתי ב-2008, 47 אחוזים מהמצביעים, הצביעו לג'ון מקיין. הם לא הצביעו עבורי. מה שאמרתי בליל הבחירות הוא שאפילו שהם לא הצביעו לי, אני שומע את קולם ואני אעבוד כמה שיותר קשה כדי להיות הנשיא שלהם". אובמה הבהיר כי מועמד לנשיאות "נמצא תמיד תחת מיקרוסקופ", וכי כולם עושים טעויות.

מיט רומני בעצרת בחירות בפיירפקס, וירג'יניה. 13 בספטמבר 2012. GettyImages
טען כי דבריו לא הובנו במלואם. מיט רומני/GettyImages

אובמה התייחס גם למתיחות מול העולם המוסלמי בעקבות הסרט "תמימות המוסלמים" וקרא למנהיגיהם לסייע בהשגת ביטחון לאמריקאים במדינותיהם, בעקבות גל המהומות. "המסר ששלחנו לעולם המוסלמי הוא שאנו מצפים מהם לעבוד עמנו כדי לדאוג לשלום אנשינו. אנו מצפים לשיתוף פעולה מלא שלהם, משום שזו הדרך היחידה שהעולם עובד".

בתוך כך, האתר "האפינגטון פוסט" בדק את הנתונים שהציג המועמד הרפובליקני ומצא כי הם לא ממש מדויקים. כאשר רומני דיבר על 47 האחוזים הללו, הוא למעשה איחד בין כמה קבוצות מצביעים שאין להם הרבה במשותף. על פי המידע שהוצג, המתבסס על נתונים של הארגון "אזרחים למען מיסוי הוגן", מרבית האמריקאים משלמים מסים, לרבות העשירונים התחתונים, שמשלמים מס בהיקף מסוים. זאת, אם משכללים את מסי ההכנסה, מסי קניה ומסי רכוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צפו בקטע שהודלף

מס ההכנסה בארה"ב מתחלק לשני חלקים - מס פדרלי ומס מקומי. אמנם 46% ממשקי הבית בארה"ב לא שילמו מס הכנסה פדרלי בשנה החולפת, אך הנתון הזה גבוה בצורה יוצאת דופן ביחס לשנים קודמות, והוא בחלקו תוצאה של המיתון. כמו כן, מרבית משקי הבית עדיין שילמו מס הכנסה מקומי. לפי הנתונים, רק 18% ממשקי הבית לא שילמו מסים בכלל. לפי המרכז למדיניות מיסוי, מדובר ברוב המקרים במקבלי משכורת נמוכות ובאנשים עניים שלא מחויבים בתשלום מס פדרלי. בניגוד לרושם שנוצר מדבריו של רומני, למעלה מ-90% מהזכאים להקלות במס הם קשישים ואנשים בעלי מוגבלויות חמורות.

גם הטענה המרכזית של רומני, שלמעשה אין לו טעם לחזר אחר האנשים שאינם משלמים מסים כיוון שהם תומכי אובמה מושבעים, מבוססת על הנחה שגויה. מבדיקה של העיתון "וושינגטון פוסט" עולה כי כמעט כל המדינות בהן נרשם שיעור נמוך של משלמי מסים פדרליים מצביעות עבור המועמד הרפובליקני בבחירות לנשיאות.

דבריו של רומני הוקלטו בחשאי במהלך סעודה סגורה לגיוס כספים לפני כמה חודשים. במהלך האירוע נאם רומני בפני קבוצה מצומצמת של תורמים עשירים, ודבריו נחשפו באתר החדשות העצמאי "Mother Jones". רומני טען בין היתר, כי הקמפיין הרפובליקני לא יצליח לשכנע חלק נכבד מהציבור "לקחת אחריות על חייהם" ולהצביע עבורו. הוא הסביר כי "התפקיד שלי הוא לא לדאוג לאנשים האלה", והדגיש כי הוא מוותר מראש על המאמץ לגייס אותם לטובתו. רומני כבר הספיק לטעון כי דבריו לא הובנו במלואם, אך הוסיף כי הוא אינו נרתע מהפרסום, שדלף בעיתוי רגיש ובתקופת שפל עבור הקמפיין שלו. "הדברים לא נאמרו באלגנטיות, אנסח זאת כך", אמר רומני במסיבת עיתונאים שארגן בחופזה בקליפורניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully