וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה ביצעה ניסויים בנשק כימי באוגוסט

השבועון הגרמני "דר שפיגל" דיווח כי במהלך הניסויים, שנערכו באזור מדברי מזרחית לחלב, שוגרו 5-6 טילים כימיים מכלי טיס ומטנקים. עוד דווח כי קצינים אירנים נכחו בניסויים

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יותם בן דוד, קריינות: לירון בארי

(צפו בנשיא צרפת מזהיר מפני שימוש בנשק כימי בסוריה, בחודש שעבר)

צבא סוריה ערך ככל הנראה ניסויים במערכות טילים כימיים בסוף חודש אוגוסט, כך דיווח היום (שני) השבועון הגרמני "דר שפיגל". על פי הדיווח, המתבסס על עדי ראייה שונים, הניסויים אירעו סמוך למרכז מחקר נשק כימי בסאפירה, מזרחית לחלב, העיר הגדולה בסוריה. עוד דווח, כי במהלך הניסויים, שנערכו באזור מדברי, שוגרו בסך הכל חמישה או שישה טילים מכלי טיס ומטנקים.

עדי הראייה סיפרו גם כי קצינים אירנים, שמשתייכים ככל הנראה למשמרות המהפכה של הרפובליקה האיסלמית, הוטסו בידי מסוקים על מנת לקחת חלק בניסויים.

האופוזיציה הסורית חושפת: כאן נמצא הנשק הכימי של אסד. יוטיוב, תמונות גולשים
מחסני הנשק הכימי של אסד, על פי גורמי האופוזיציה בסוריה/תמונות גולשים, יוטיוב

מרכז המחקר בסאפירה, כך דווח, נחשב לאתר הניסויים בנשק כימי הגדול בסוריה ובאופן רשמי נקרא: "מרכז למחקר מדעי". במרכז מועסקים מדענים מאירן ומצפון קוריאה וסוכנויות ביון מערביות אף דיווחו כי מתבצעים בו ניסויים בבעלי חיים.

העולם חושש מפני הנשק הכימי שבידי אסד. רויטרס
במערב חוששים שמשטר אסד יעשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים/רויטרס

לאחרונה גבר החשש בקרב מדינות המערב מפני שימוש בנשק כימי מצד המשטר בסוריה נגד אזרחי סוריה וכוחות המורדים. לפני כעשרה ימים דיווח ה"וושינגטון פוסט" כי בסוכנויות המודיעין המערביות מעריכים שהנשק הכימי בסוריה מפוזר בלפחות 20 אתרים שונים ברחבי המדינה. על פי ההערכות, כך דווח, שלטונו של נשיא סוריה, בשאר אסד, מחזיק במאות טונות של נשק כימי - אשר עלול לשמש אותו נגד אזרחיו, או לחלופין ליפול לידיהם של גורמים קיצוניים כגון ארגון חיזבאללה.

"אנו חושבים שיש בידינו את כל המידע, אבל כך הרגשנו גם לגבי לוב", אמר גורם בכיר לשעבר במודיעין האמריקאי לעיתון. לדברי הגורם, שהיה מעורה בתכנוני התקיפה הן בלוב והן בסוריה, "כשהגענו לשטח לוב היו שם הפתעות גדולות עבורנו, גם מבחינת כמויות וגם מבחינת מיקום". הגורם הוסיף כי בשל התערערות השלטון בסוריה וכיבוש חלק מהאזורים על ידי כוחות המורדים במדינה, הגבירה ארצות הברית את המעקב המודיעיני אחר מחסני הנשק הכימי. כמו כן, הדבר האיץ את ההכנות לקראת אבטחה עתידית של האתרים על ידי גורמי מערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully