וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "אירן אינה מאיימת רק על ישראל אלא על כל העולם"

17.9.2012 / 13:38

קנצלרית גרמניה הדגישה, מאידך, כי לצד הצורך למנוע את פיתוח הגרעין האירני, טרם הגיע הפיתרון הדיפלומטי לכדי מיצוי. בין לבין, ברכה מרקל את יהודי העולם לרגל ראש השנה

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה היום (שני) כי "אירן מהווה איום לא רק על ישראל, אלא על העולם כולו". עם זאת, לדבריה, פיתרון דיפלומטי לסוגיית הגרעין האירני עודנו אפשרי וישים. "אני מאמינה שאנחנו לא נמצאים בנקודה בה מיצינו את החיפוש אחר פתרונות מדיניים", הסבירה.

מרקל אף התייחסה לראש השנה היהודי, כשפרסמה אגרת ברכה קצרה בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה ובדף הפייסבוק של סיעתה, המפלגה הנוצרית-דמוקרטית. באגרת, שהועלתה הבוקר, נכתב: "אנו מאחלים שלום ואושר לכל האזרחים היהודים של גרמניה - ולכל יהודי העולם".

מוקדם יותר היום מסר מקור דיפלומטי כי מחר תיתכן פגישה באיסטנבול בין ראש צוות המשא ומתן של אירן לשיחות הגרעין, סעד ג'לילי, לבין שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, על רקע טענות הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) כי אירן משמידה ראיות במתקן בפרצ'ין.

בתוך כך, השיח בישראל מוסיף להישמע נחרץ יותר ואופטימי פחות. "עד אמצע שנת 2013, בעוד שישה חודשים בערך, יהיו בידי אירן 90% מכמות האורניום המועשר הדרושה לפצצה", אמר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו בראיון ל-CNN. לדבריו, אירן תהפוך בתוך כחצי שנה למדינה על סך יכולת גרעיני, "והשאלה היא איך למנוע מאירן להשלים את תכניתה". בביטוי פומבי נוסף למחלוקת בין ירושלים ו-וושינגטון, הפציר נתניהו בארה"ב להציב קווים אדומים לטהרן, אשר חצייתם תוביל את המעצמה החזקה בעולם להפעיל את כוחה הצבאי. "חייבים להציב קווים אדומים עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי", אמר נתניהו בראיון אחר, שהעניק לרשת NBC.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully